Vinietele pentru Capitală, deja contestate. Modul de taxare ar putea ridica probleme de discriminare și de legalitate

15 august 2019, 19:48

Vasile Oprea este pensionar și trăiește în București. Are o dubiță veche din 1993, cu ajutorul căreia cară mobilă prin oraș. Banii nu îi ajung și așa câștigă ceva în plus. L-a luat prin surprindere intenția Primăriei Capitalei de a interzice, de la 1 ianuarie, accesul mașinilor Euro 1 și Euro 2 în centru.

Nu e pregătit să cumpere o dubiță mai nouă și se teme că va pierde clienți. Pietoni riscă să rămână și mulți bucureșteni cu mașini vechi, care locuiesc în centru.

Șoferii care nu au numere de București sunt și ei surprinși. Au auzit că din ianuarie vor avea de plată o vinietă de zece lei pe zi sau un abonament de 1.900 de lei pe an, dacă vor dori să circule în Capitală. Asta indiferent de clasa de poluare a mașinii.

Primarul general al Capitalei susține că vinietele sunt necesare pentru a reducere poluarea.

Banii strânși din viniete ar urma să fie folosiți, printre altele, pentru dezvoltarea transportului public în comun, nepoluant. Producătorii auto propun și acordarea unor prime de casare care să poată fi folosite pentru achiziția de mașini mai puțin poluante.

În București și Ilfov sunt înmatriculate peste 1,6 milioane de autoturisme. Dintre acestea, aproximativ 600.000, adică aproximativ 35%, sunt intens poluante, arată statisticile oficiale.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite