Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Victor Ponta: Ca să avem un Master Plan de Transport de succes, ne trebuie acord politic pe 10 ani

Obiectivele stabilite de Ministerul Transporturilor în perioada 2015-2016 în domeniul infrastructurii rutiere au fost prezentate de ministrul Ioan Rus. TVR News a transmis LIVE declaraţii de la eveniment.

13 Ianuarie 2015, 11:19 (actualizat 13 Ianuarie 2015, 13:12) |
Ponta: În privința masterplanului e nevoie de un acord politic pentru 10 ani
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:
 |  GALERIE FOTO

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a prezentat marţi priorităţile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016. La întâlnirea de la Ministerul Transporturilor au participat premierul Victor Ponta şi miniştrii Darius Vâlcov şi Eugen Teodorovici.

VIDEO
Ponta: În privința masterplanului e nevoie de un acord politic pentru 10 ani
Premierul Victor Ponta: "În sfârşit, pentru prima oară în istoria României, avem un Master Plan. Ce este esenţial este că acest Master Plan mai are nevoie însă de un pas esenţial: să discutaţi cu comisiile de transport reunite din camerele Parlamentului, oricât de lungă discuţia, după care voi invita liderii grupurilor parlamentare, şi la preşedintele ţării. Ca să avem un Master Plan de succes, trebuie să avem un acord semnat pe 10 ani".

-Dacă nu există un acord, va fi un eşec. Deci primul obiectiv este să discutaţi oricât de mult şi de detaliat şi în final să avem un acord pe care să şi-l asume toată lumea.

-am preluat în 2012 Programul Operaţional de Transport cu 5% absorbţie şi blocat. În 2013 s-a deblocat, acum sunteţi la 58%, anul ăsta trebuie să ajungeţi în media de 80%. Şi în 2015 să declanşaţi toate procedurile pentru 2014-2016.

-sunt tot mai convins că proiectul Comarnic-Braşov este unul strategic pentru România. Vreau să puneţi pe site-ul Ministerului Transporturilor toate datele publice cu starea negocierilor, câţi kilometri, cât costă, care sunt obligaţiile tuturor, cât costă şi, până pe 15 februarie, trebuie să spunem companiilor care au câştigat prima fază a procedurii dacă semnăm sau nu. Nu mai putem sta. Am stat 8 luni pentru că cineva a declarat prost că sunt fapte de corupţie.

-Dacă nu există un acord nu are rost să pornim contractul. Din punctul meu de vedere, ar trebui să pronim proiectul. Este un proiect scump, dar cu obligaţii pentru România.

Întrebări şi răspunsuri:

-pe autostrada A3 sunt 3 km de litigiu, CNADNR va discuta cu Primăria generală Bucureşti. Autostrada nu poate intra în Bucureşti decât pe unde vrea primăria.

-în 2015 vom circula efectiv pe încă 50 de km şi ceilalţi 200 în 2016. Şi vor fi începute lucrările de la Iaşi spre Transilvania, de la Piteşti spre Transilvania.

-trebuie să reluăm la centura Capitalei, pentru că firma care a câştigat este în insolvenţă acum.

VIDEO
Ministrul Transporturilor a prezentat prioritățile infrastructurii rutiere 2015 - 2016
Este prima oară când avem un document strategic pentru infrastructură - Master Planul, a declarat ministrul Ioan Rus. Tot de mâine CNDANR va ave aun plan de management.

Alte declaraţii ale ministrului Ioan Rus:

-Mâine CNADNR trece cu arme şi bagaje sub autoritatea noastră

-ce se va dona de la rovinietă şi de la acciza de carburanţi se va ajunge undeva spre 7 miliarde. Noi am putea să finanţăm şi din parteneriate public-private încă 3 miliarde de euro.

-am discutat cu BEI. Există şi sursă BEI -Bancă Mondială pe care nu le-am valorificat până acum.

-am stabilit şi structura durmurilor expres separat din Masterplan.

-în acest moment avem spre 700 de km de austostradă. În 2016 finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu-Nădlac 100%, pe Sibiu-Gorj, cu o excepţie, pe Cluj-Târgu Mureş, Sibiu-Făgăraş, Făgăraş-Braşov. Vor fi primele autostrăzi, încă 200 de km de austostradă legate, adică pleacă dintr-un oraş şi se termină în altul.

-în acest moment, toată circulaţia din Moldova vine pe Vatra Dornei. Am băgat în maximă urgenţă Vişeul de Sus spre Halmeu.

-începând din acest an extindem actualul drum DN7 cu banda 3.

-acelaşi lucru pe Comarnic-Braşov. Aici am identificat mai multe variante. O variantă este pe Câmpina, lucrarea începe în această primăvară.

-vom intra direct la autostradă Piteşti-Sibiu.

-ne-am angajat cu toţii că rezolvăm şi problemele de dezvoltare economică a unor regiuni aflate în dificultate şi din cauza infrastructurii. Atunci dăm drumul la autostradă Ungheni-Iaşi. Astfel încât şi regiunile istorice să fie legate între ele.

-propune să facem lege privind programul acesta de implementare pentru infrastructura din toată România. Atunci am avea şansa şi să rostogolim banii pe care-i avem la dispoziţie şi oricine vine la putere să considere prioritar acest proiect. Şi atunci cred că am putea găsi şi finanţări.

-Noi azi chletuim un miliard pe an. Dar putem cheltui şi 2 miliarde pe an. Ultima scuză pe care am putea-o avea este că nu avem bani.

-pe Comarnic-Braşov, din punctul de vedere al conectivităţii, din toate, este pe primul loc pe prioritate. Mai discutăm o dată cu cei are au câştigat. Dacă nu - acasă, şi alţii. Aşa putem sta încă 5 ani la Comarnic-Braşov şi căutăm alţii.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 3°C 2°C
IASI 2°C 0°C
CLUJ 2°C 0°C
CONSTANTA 5°C 2°C
CRAIOVA 4°C 3°C
BRASOV 1°C -1°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Decembrie 2017, 05:29
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-12-2017
Deschidere: 7587.26
Maxim: 7648.19
Mimim: 7570.95
Variatie: 0.21%
FP
0.85
2.26%
SFG
42.90
6.33%
TLV
2.10
0.71%
SIF3
0.25
1.65%
SNG
30.90
0.81%
EL
10.76
0.18%
DIGI
35.30
4.06%
BRD
12.54
0.79%
TRP
0.40
0%
SNP
0.28
1.06%
ARHIVĂ ȘTIRI