Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Vânzările de sisteme GPL au crescut de la începutul anului cu 20 la sută

De voie, de nevoie, mulţi şoferi îşi montează sisteme GPL. În acest fel, ei plătesc pe un plin de gaz jumătate din cât ar fi dat pe unul de benzină. Şi spun că maşina merge la fel de bine, dacă sistemul este unul performant şi omologat. În schimb, după câţiva ani, la service se vede că motorul maşinii e mai bătrân decât ar fi trebuit.

13 Iunie 2014, 21:30 |
GPL, combustibil de criză
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Constantin şi-a cumpărat o maşină din Germania, special pe benzină. Înainte de orice, a venit la service să-şi monteze un sistem GPL pe care a plătit 3 mii de lei.

Practic, un şofer parcurge acelaşi număr de kilometri la mai puţin de jumătate de preţ, din cauza costului benzinei care a explodat după ce s-a aplicat acciza de 7 eurocenţi în primăvară. Aşa că nu e de mirare că tot mai mulţi români îşi montează sisteme pentru ca maşina lor să meargă pe gaz în loc de benzină. Trendul se vede şi în vânzările de carburanţi care au scăzut cu 16 procente în aprilie faţă de anul trecut.

Cei mai mulţi şoferi aleg rezervorul de 40 de litri care încape în locul roţii de rezervă. Varianta cilindrică are 50 de litri, însă inconvenientul este că ocupă aproape tot portbagajul.

Dar, economia de bani vine şi cu un dezavantaj.

Vorbim de o îmbătrânire mai rapidă a maşinii, pentru că maşina nu a fost proiectată să meargă cu altceva decât benzină. Vor avea loc nişte uzuri mai rapide şi motorul într-o perioada mai scurtă îşi pierde multe calităţi şi se va defecta, a explicat Cristian Munteanu, directorul general al unui service auto

Sistemele GPL costă de la 2 mii până la 8 mii de lei, iar montajul durează între 4 şi 12 ore. Deocamdată, acest sistem nu funcţionează şi pentru maşinile pe motorină, dar inginerii caută deja variante de omologare.

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 24°C
IASI 23°C 22°C
CLUJ 20°C 21°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 22°C 25°C
BRASOV 20°C 21°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Mai 2019, 20:25
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2019
Deschidere: 8116.3
Maxim: 8140.37
Mimim: 8109.2
Variatie: -0.08%
EL
10.95
1.38%
SNG
33.95
0.15%
TLV
2.12
0%
BRD
10.80
0.92%
SNP
0.36
0%
SNN
10.82
0.56%
FP
0.97
0.21%
SIF5
2.08
0.48%
BVB
21.80
1.84%
SIF2
1.15
0.42%
ARHIVĂ ȘTIRI