Vacanță fără restricții, dar cu multe necunoscute. Aeroporturi și companii aeriene care nu își mai revin

19 iulie 2022, 19:11

Sute de mii de români s-au confruntat cu haosul din aeroporturi încă din primăvară, de când s-au relaxat condițiile de călătorie impuse de pandemie.

Lipsa de comunicare din timp a schimbărilor i-a pus pe oameni în situații limită. Monica Anghel este unul dintre pasagerii păgubiți.

Monica Anghel: Ne-am luat bagajele şi am ajuns la poarta de îmbarcare, după două ore şi jumătate au anunţat acolo că s-a anulat zborul. Mai era un zbor dar peste o săptămână, au fost foarte mulţi oameni în această situaţie. Alţi români s-au dus la Viena, alţii s-au dus la Sofia, alţii s-au dus la Budapesta şi de acolo a ajuns fiecare acasă cum a putut.

Experții spun că pasagerii români încep să-și cunoască drepturile. Mulți fac reclamații, fie la ANPC, unde s-a înregistrat un număr record de plângeri, fie direct la companiile aeriene. Fac apel la firme care-i reprezintă în relația cu operatorii de zbor sau merg singuri în instanță.

Ramona Colea, director general, companie specializată în drepturile pasagerilor: Din timpul pandemiei s-au aflat în situația în care sumele le-au fost restituite în tot felul de portofele, vocuhere, puncte de loialitate și pasagerii nu au acceptat acest lucru, nu acceptă nici anularea călătoriei fără motiv.

Și multe zboruri charter au fost afectate de tulburarea orarelor din aeroporturi. Turiștii dar și agențiile au de suferit.

Dumitru Luca, președinte, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism: Au fost lansate, mai mult sau mai puţin fundamentate economic, mai multe destinaţii, mai multe frecvenţe de zbor, care ulterior au fost anulate. Sunt afectate şi zborurile charter pentru că nu e suficient personal de zbor. Încercăm să contracarăm măcar printr-o mai bună şi mai corectă informare pentru a nu mai vedea aceste scene cu mii de pasageri blocaţi în aeroporturi.

Constantin Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului: În primul și în primul rând, este nevoie de comunicare. Mi-e greu să cred că vor fi găsite soluții instant, de pe o zi pe alta, de pe o săptămână pe alta. De aceea, din momentul în care am plecat de la această întâlnire, am făcut apel la toți actorii să-și asume componenta de comunicare pentru a explica clar de ce se întâmplă, până când și care pot fi soluțiile pe termen scurt, pe termen mediu și lung.

Pe aeroportul Henri Coandă, lucrurile încep să se pună la punct. După aproape o lună de haos, s-a redus cu un sfert numărul întârzierilor mai mari de 30 de minute față de săptămâna precedentă. E o situație similară cu cea înregistrată de mari companii aeriene, susține conducerea aeroportului.

Horia Constantinescu, preşedinte, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului: Blue Air au aeronave închiriate, dar multe fac multe curse pe zi și apar dificultăți tehnice sau dificultăți cu personalul navigant.

Potrivit reglementărilor europene privind protecția consumatorului, pasagerii au dreptul la compensații de până la 600 de euro pentru zboruri întârziate sau anulate.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite