Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Uzina Dacia de la Mioveni se confruntă cu trei ameninţări majore

Producţia devine necompetitivă din cauza salariilor mari ale angajaţilor, iar distanţa faţă de pieţele mari din Europa este agravată de lipsa autostrăzilor. În plus, Renault intenţionează să înlocuiască forţă de muncă a salariatiilor, cu linii de producţie automatizate. Astfel, mutarea activităţii în Maroc şi Turcia devine din ce în ce mai tentantă pentru constructor.

14 Octombrie 2014, 09:57 |
Roboții, amenințarea uzinei Dacia
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Renault intenţionează să reducă din costurile de producţie, iar acesta va fi principalul criteriu privind repartizarea proiectelor viitoare.

Nu este exclus ca o parte din activităţile de la Mioveni să fie reorientate către platformele din Maroc şi Turcia.

Salariul mediu brut la Dacia Mioveni a ajuns în prezent la 950 de euro, potrivit hotnews.ro. De aproape trei ori mai mult faţă de Tanger, unde este de 340 de euro şi chiar peste cel din Turcia, situat la 920 de euro.

În aceste condiţii, uzina din România nu mai este o baza low-cost pentru constructorul francez. Între 2007 şi 2013, salariile de la Dacia au crescut cu 170 la sută în ultimii ani, în timp ce producţia a avut o crestere mai lentă, de doar 30-40%.

***Renault intentionează să limiteze impactul salariilor, prin automatizarea producţiei. Mai exact, prin înlocuirea angajaţilor cu roboţi. Aceasta strategie poate duce la scăderea numărului de salariaţi de la 1.500, la doar 400, ăntr-un singur departament.

***În acelaşi timp, o autostrada aflată între Piteşti şi Sibiu este esenţială. Două mii de camioane intră şi ies zilnic din uzină, iar o autostradă până la graniţa cu Ungaria, va avea ca efect scăderea cu 30 de euro a costului de transport, pentru fiecare camion

Uzina din Tanger este foarte aproape de cea mai mare piaţa Dacia, aflată în Franţa, unde livrează 100 de mii de unităţi anual, dar şi de alte pieţe mari, cum sunt Spania şi Italia. Anul trecut Dacia a produs 343.000 de vehicule la Mioveni şi 100.000 în Maroc. Tangerul poate ajunge însă în patru-cinci ani, la 400.000 de maşini.

***Aşadar, nu există pericolul ca Renault să plece ăn acest deceniu, însă dacă această creştere se produce în detrimentul uzinei de la Mioveni, iar România va produce doar 200.000 de autoturisme, Dacia nu va mai avea nevoie de 14 mii de angajaţi.

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 29°C
IASI 26°C 29°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 24°C 23°C
CRAIOVA 27°C 27°C
BRASOV 23°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Mai 2019, 11:05
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI