Un răspuns imunitar puternic ar putea fi cauza cheagurilor sanguine după vaccinarea cu AstraZeneca, potrivit experților norvegieni

Experţi norvegieni au avansat o posibilă explicaţie a cazurilor rare de formare a unor cheaguri sanguine la unele persoane vaccinate cu serul anti-COVID-19 produs de AstraZeneca. Cercetătorii au observat semne ale unui răspuns imunitar puternic al organismului, ceea ce ar fi putut provoca dezvoltarea unor astfel de cheaguri de sânge, relatează agenţia DPA.

 

18 Martie 2021, 17:10 (actualizat 18 Martie 2021, 17:15) |
Cheag de sânge - probleme cu serul AstraZeneca / FOTO: Shutterstock - www.shutterstock.com

''Considerăm că este important să prezentăm acest lucru şi faptul că am găsit un model explicativ rezonabil'', a declarat în faţa presei medicul şef al Spitalului Universitar din Oslo, Pal Andre Holme.

Trei lucrători sanitari norvegieni au fost internaţi recent pentru tromboze severe. Ei prezentau sângerări şi scăderea numărului de trombocite. Unul dintre ei a decedat mai târziu. Ambii dezvoltaseră complicaţii între ziua a treia şi a zecea după vaccinare.

Potrivit lui Pal Andre Holme, analizele arată că aceşti pacienţi au avut un răspuns imunitar puternic după vaccinare, ceea ce ar fi condus la formarea unor anticorpi ce pot activa trombocitele, celule implicate în coagularea sângelului şi care pot preveni sângerările.

Medicul norvegian a refuzat să precizeze câţi pacienţi au fost evaluaţi înainte de a avansa această ipoteză.

Norvegia a administrat peste 121.000 de doze de vaccin AstraZeneca până când a decis, în urmă cu o săptămână, suspendarea folosirii acestui ser.

Sursa: Agerpres

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CORONAVIRUS
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 15°C
IASI 8°C 10°C
CLUJ 5°C 8°C
CONSTANTA 12°C 13°C
CRAIOVA 11°C 13°C
BRASOV 6°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI