Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Un nou pod peste Dunăre leagă România de Bulgaria: Calafat-Vidin este inaugurat vineri

La mai bine de jumătate de secol după un prim pod peste Dunăre între Giurgiu şi Ruse, România şi Bulgaria vor fi legate de un nou pod modern, rutier şi feroviar, între Calafat şi Vidin. Construcţia a durat mai bine de 6 ani şi a fost plătită în mare parte de bulgari. Noul pod va contribui la creşterea schimburilor comerciale dintre cele două ţări, dar şi la o intensificare a turismului. În acelaşi timp, odata cu deschiderea podului de la Calafat, tirurile si autocarele ce vin din vest către sud-estul Europei vor tranzita România pe o distanţă mult mai scurtă. Statul va încasa astfel mai puţini bani din taxele de transport.

13 Iunie 2013, 20:30 (actualizat 13 Iunie 2013, 23:04) |
Pod nou peste Dunare
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Pod nou peste Dunare
Vineri, 14 iunie,  se deschide circulaţiei al doilea pod peste Dunăre între România şi Bulgaria. La Calafat şi la Vidin, autorităţi din cele două ţări vor inaugura cu mare fast noua construcţie.

Podul este nou şi modern, dar drumurile care duc spre Calafat nu sunt pregătite pentru un trafic greu şi de viteză, se plâng transportatorii.

Noul pod va scurta drumul spre Asia, dar va face şi ca Bucureştiul şi Constanţa să nu mai fie zone de interes pentru unii dintre cei care trnzitează România. Este un minus care se poate remedia dacă vom face autostrăzi în sudul ţării, până la Constanţa.

VIDEO
Un nou pod leagă România de Bulgaria
Marile firme din România consideră că noul pod îi va ajuta să scadă din costuri, dar şi mai utilă ar fi fost o o autostradă care să lege vestul ţării de Constanţa. Deocamdată, drumul spre Calafat are o singură bandă pe sens.

Autorităţile susţin că modernizarea liniei se va face cu bani europeni din 2014, iar dumarii vor reabilita cei 84 de kilometri dintre Cra­iova şi Calafat.

Podul Calafat-Vidin are un trafic estimat de 100.000 de vehicule în primul an, dar va ajunge la 8 400 de maşini şi 30 de trenuri pe zi până în 2030.

Au comentat subiectul invitaţii lui Mihai Rădulescu la Prim Plan (galeria video).

Guvernul a stabilit taxele pentru trecerea peste podul de la Calafat-Vidin

Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

VIDEO
Podul Calafat - Vidin este inaugurat vineri
Aceeaşi taxă de 54 lei va fi achitată şi pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 3,5-7,5 tone, conform unei hotărâri de guvern.

Pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 lei (18 euro).

O taxă de 113 lei (25 euro) vor plăti şoferii de maşini cu mai mult de 23 locuri pe scaune şi autovehiculele de transport marfă cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone şi cu maximum 3 axe, în timp ce pentru maşinile de transport marfă cu o greutate mai mare sau egală cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi plătită o taxă de 167 lei (37 euro).

Tarifele exprimate în lei vor fi actualizate anual, în funcţie de cursul monedei euro valabil pentru prima zi a lunii octombrie, comunicat de Banca Centrală Europeană, curs aplicat începând cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic următor.

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 29°C 30°C
IASI 28°C 29°C
CLUJ 25°C 27°C
CONSTANTA 23°C 21°C
CRAIOVA 28°C 29°C
BRASOV 25°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Mai 2019, 16:58
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI