Un nou design pentru avionul supersonic Overture, la 20 de ani de când Concorde a zburat pentru ultima oară

Overture noul avion supersonic / Boom Supersonic facebook
Overture noul avion supersonic / Boom Supersonic facebook
22 iulie 2022, 13:37

La aproape doi ani de la lansarea prototipului supersonicului XB1, Boom a dezvăluit un nou design major pentru mult așteptatul său avion de linie Overture, care va zbura cu o viteză de două ori mai mare decât a avioanele comerciale subsonice de astăzi și este de așteptat să-și transporte primii pasageri în 2029.

Reprezentările aeronavei, care a fost în dezvoltare de câțiva ani, au fost dezvăluite săptămâna aceasta în timpul unei conferințe de presă la Farnborough Air Show, un eveniment comercial de aviație cu sediul în Marea Britanie.

Designul actualizat nu numai că are un motor suplimentar, dar are și un fuselaj conturat și aripi de pescăruș.

Potrivit lui Kathy Savitt, președinte și director de afaceri la Boom Supersonic, designul rafinat este rezultatul a aproximativ 26 de milioane de ore de simulare software, cinci teste în tunel de vânt și 51 de iterații de proiectare.

„Trebuia să ne luăm timp să învățăm, să repetăm, să călătorim”, a spus Savitt pentru CNN Travel, la expoziția Boom Chalet de la Farnborough Air Show.

„Nu există nicio aeronavă reală din care să înveți, în afară de simulatoare și orele de calcul, care cred că au dus la o descoperire remarcabilă și la o aeronavă remarcabilă”.

Aeronava, programată să intre în producție în 2024, va zbura cu Mach 1,7 deasupra apei, cu o autonomie de 4.250 de mile marine, și va avea o capacitate de 65 până la 80 de pasageri, spune echipa de la Boom.

În ianuarie, United Airlines a comandat 15 dintre avioanele supersonice, care ar putea zbura de la New York la Londra în doar trei ore și jumătate.

Între timp, Japan Airlines a investit 10 milioane de dolari în Boom în 2017 și are opțiunea de a cumpăra până la 20 de avioane.

În plus, startup-ul de aviație a anunțat recent un parteneriat cu compania americană de tehnologie militară Northrop Grumman pentru a dezvolta o variantă militară a Overture.

Preocupările legate de zgomot, împreună cu impactul său asupra mediului, au jucat un rol semnificativ în dispariția lui Concorde, iar Boom face tot posibilul pentru a se asigura că acest jet supersonic este atât durabil, cât și mai silențios.

„Viziunea noastră a fost întotdeauna ca Overture să fie primul avion care a fost dezvoltat și optimizat pentru a rula cu combustibil de aviație 100% durabil”, explică Savitt.

„Și astăzi, față de vremea lui Concorde, suntem capabili să folosim materiale compozite de carbon pe tot fuselajul nostru, pe aripi și pe coada verticală, ceea ce ne permite să fim mult mai aerodinamici și mult mai eficienți. Acest lucru ajută la reducerea rezistenței, cea care consumă combustibil, precum și pentru a face avionul mult mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.”

United s-a angajat deja să-și piloteze flota Overture cu combustibil de aviație 100% sustenabil (SAF).

Potrivit lui Savitt, introducerea unui al patrulea motor pe designul actualizat al aeronavei va ajuta la reducerea considerabil a zgomotului, în timp ce Overture va utiliza primul sistem automat de reducere a zgomotului din lume.

„Ne-am concentrat cu adevărat asupra modului în care decolările și aterizările noastre sunt la fel de silențioase, dacă nu mai silențioase, decât orice alt avion de linie pe distanțe lungi care pleacă de pe orice aeroport”, explică ea. „Și asta am reușit să realizăm.

„Nu vom zbura supersonic deasupra pământului, vom zbura supersonic deasupra apei. Deci acel „boom”, ca să spunem așa, este deasupra mării libere.

„Dar încă zburăm la Mach 0,94 pe uscat și a fost foarte important pentru noi să fim buni pentru comunitatea din jurul aeroporturilor, micșorîând cu adevărat zgomotul”.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite