Un chinez a murit după o provocare cu alcool pe rețelele sociale

Influencer chinez
Influencer chinez
28 mai 2023, 15:10

Wang, care își spunea „Sanqiange” pe internet, a fost găsit mort la doar câteva ore după ce și-a transmis participarea la o competiție cu un coleg influencer. Concursul presupunea consumul de Baijiu, o băutură spirtoasă chinezească cu un conținut de alcool între 30% și 60% , a raportat Shangyou News.

Este vorba despre o provocare pe internet denumită „PK”. Provocările „PK” implică bătălii unu-la-unu, în care influencerii concurează între ei pentru a câștiga recompense și cadouri de la cei care vizionează și adesea implică pedepse pentru învins. Aparent, în acest caz, pedeapsa a fost băutura Baijiu.

„Nu știu cât a consumat înainte de a mă conecta. Dar în ultima parte a videoclipului, l-am văzut terminând trei sticle înainte de a începe cu a patra”, a spus Zhao, un prieten al influencer-ului, pentru Shangyou News.

Zhao spune că Wang era o persoană „decentă și simplă”, cu un adevărat istoric de filmări, care implicau participarea la concursuri similare celui care i-a adus sfârșitul. Un videoclip, care pare să-l arate pe Wang participând la ultima sa provocare, a devenit viral pe rețelele sociale chineze, dar nu mai este disponibil pentru vizionare.

În ultimii ani, scena live-streaming-ului în plină expansiune în China a dat naștere unei industrii de miliarde de dolari, în care influencer-ii cu spirit antreprenorial concurează pentru a-și vinde produsele în timp real pe platformele de social media.

Este posibil ca moartea lui Wang să renască dezbaterea despre eventuala reglementare a industriei. Anul trecut, autoritățile de radiodifuziune ale țării le-au interzis tinerilor sub 16 ani să facă transmisiuni live pe rețelele sociale și le-au restricționat accesul după ora 22:00.

Administrația Națională de Televiziune din China și Ministerul Culturii și Turismului au luat, de asemenea, măsuri pentru a interzice „31 de comportamente greșite în transmisiunile în direct”. Printre acestea, se numără și „încurajarea utilizatorilor să interacționeze în moduri vulgare sau incitarea fanilor să atace cu zvonuri”, potrivit publicației de stat Global Times.

 

Articol de Arina Delcea

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite