Ultima Ediție: Copiii nu mai știu să citească ora pe ceasurile tradiționale. Schimbările generației digitale

29 aprilie 2018, 16:22

Elevii britanici s-au plâns că în timpul testelor nu reuşesc să citească ceasul corect. Iar profesorii nu au vrut să-i supună unui stres suplimentar. Așa că ceasurile tradiţionale vor dispărea din școlile din Regat.

În România, pare că suntem încă departe de astfel de preocupări. Mai mult, unii profesori cred că o asemenea decizie ar avea efecte negative asupra copiilor.

În schimb, sociologii consideră că astfel de schimbări la nivelul şcolii sunt inevitabile.

Ei subliniază că şi învățământul românesc ar trebui să se adapteze la revoluția tehnologică pentru a-i pregăti pe elevi pentru lumea de azi.

Nu doar ceasurile sunt puse în discuție în școlile occidentale. Specialiștii susțin că generațiile actuale de copii au dificultăți tot mai mari în folosirea pixurilor și a creioanelor, tot din cauza utilizării excesive a tehnologiei.

Este o explicație foarte simplă: în momentul în care copilul este, prin rutina de zi cu zi, condiționat să interacționeze cu gadget-uri care nu-l mai fac și nu-l mai obligă să folosească sau să uziteze tehnologie depășită, nu înseamnă că practic îl handicapăm sau îl limităm în vreun fel, ci el este mai adaptat la evoluția societății și tehnologiei în raport cu noi, este de părere psihologul Jeni Chiriac.

Întotdeauna va fi o luptă între partea inovativă din viața noastră și partea tradițională din viața noastră, subliniază psihologul.

Tot săptămâna aceasta, WhatsApp, popularul serviciu de mesagerie online, a decis să ridice vârsta minimă a utilizatorilor săi din Europa de la 13 ani la 16 ani, pentru a se conforma astfel noilor norme de confidenţialitate în ceea ce priveşte datele private, care vor intra în vigoare luna viitoare.

„În minte îmi apare un caz specific de bullying chiar pe WhatsApp, pentru că sunt clase unde copiii au un grup al copiilor sau un grup al părinților, dar la care au acces și copiii, și în care există, să spunem, uneori, tranzacționate sau comunicate informații care pot atinge demnitatea sau stima de sine, imaginea de sine a cuiva”, exemplifică psihologul Jeni Chiriac.

În opinia sa, nu este neapărat o problemă de acces, ci una de nivel de achiziție a cunoștințelor, de familiarizare a copiilor cu gadget-urile.

„În momentul în care ei nu au repere sănătoase, au la dispoziție un instrument care s-a dovedit a fi folosit și nociv. Întotdeauna există valențe pozitive și negative ale lucrurilor din viața noastră (…) Fiecare copil este unic. Fiecare copil, în funcție de accesul la informație, poate să aibă un nivel de achiziție diferențiat față de un altul. În același timp, în funcție de cum a fost învățat să folosească aceste gadget-uri și aceste platforme, poate să ridice interdicții la nivel personal sau individual al copilului. Dar începând cu vârsta de 12-13 ani, ei pot folosi, dar supervizați de adulți”, indică psihologul.

Întreaga discuție, în secțiunea VIDEO

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite