Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Turismul românesc nu se mai vinde, deşi se investesc mulţi bani în promovare

Turismul din România nu este atractiv pentru ţările europene, iar asta o demonstrează lipsa interesului pentru licitaţiile de promovare pe care le-a organizat Autoritatea Naţională pentru Turism. Chiar dacă în joc este vorba despre 19 milioane de euro, la licitaţii nu s-a prezentat nicio ofertă. Asta poate şi pentru că toată documentaţia de pe site-ul de licitaţii este scrisă în limba română.

14 Martie 2014, 10:18 |
Analiza turismului din Romania
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Analiza turismului din Romania
Din păcate, turismul românesc nu prea mai are ce să ofere, iar mulţi străini s-au simţit "arşi" când au plătit sume importante pentru vacanţe care nu erau deloc aşa cu se aşteptau. Turismul românesc pierde din interes şi din cauza lipsei infrastructurii, a serviciilor mult mai slabe decât în alte ţări şi a tarifelor ridicate în comparaţie cu ceea ce oferă.

De la începutul acestui an România a participat la zece târguri de turism internaţionale în diverse ţări precum Italia, Spania, Germania, Elveţia sau chiar India, cu scopul de a promova turismul românesc. Este probabil ceea ce a mai rămas din strategia de promovare turistică a ţării, căci de ceva vreme nu se prea mai aude nimic despre promovarea turismului românesc şi atragerea turiştilor străini în România.

Mulţi bani pentru promovare, rezultate puţine

La începutul acestui an, Autoritatea Naţională de Turism a lansat o serie de licitaţii internaţionale pentru promovarea României pe canale tv şi presa scrisă în valoare totală de 19 milioane de euro. Promovarea era destinată pentru ţări precum Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, România şi SUA. Autorităţile au anunţat însă că nicio firmă nu s-a prezentat la licitaţiile de promovare pe canalele media din Marea Britanie şi Italia. Pentru piaţa germană a fost făcută o singură ofertă, considerată însă neconformă. Pentru campania din Franţa s-au prezentat un ofertant, unul pentru România şi doi ofertanţi pentru SUA. Problema este că pe site-ul de licitaţii, toată documentaţia este redactată în limba română şi nu există nicio variantă în engleză, de exemplu. Aşa că e posibil ca şi acesta să fi fost unul dintre motivele pentru care firmele străine nu s-au lansat în depunerea de oferte.

 

Totuşi, patronatele din turism spun că acest motiv nu este prea credibil, ci mai degrabă interesul scăzut se datorează lipsei unei strategii care să promoveze România. Mai ales că nu e de ajuns să ai doar nişte peisaje frumoase şi tradiţii impresionante, dacă trebuie să faci cel puţin 12 ore de la un capăt la altul al ţării. În plus, nici patronii hotelurilor sau pensiunilor nu ştiu prea bine cum să vândă turismul românesc pentru că nici nu sunt sprijiniţi. Astfel s-a ajuns la un cerc vicios în care autorităţile nu mai investesc în obiective turistice şi promovare, iar patronii unităţilor de cazare aleargă numai după nopţi de cazare de pe urma cărora să adune cât mai mulţi bani.

 

Problema e că atunci când vine vorba despre distracţii şi despre cum să vinzi ca să atragi turişti, mulţi ridică din umeri. Oricât de frumoase ar fi peisajele din România nu ajung pentru a aduce străini în ţară, căci străinii caută mai mult decât atât. Au nevoie de drumuri asfaltate, de ghizi care să le prezinte împrejurimile pe limba lor, de activităţi de recreere şi de indicatoare care să îi ajute să găsească mai uşor obiectivele turistice. Dar şi de obiective turistice reabilitate.
Încă de anul trecut ministerul Turismului anunţa că de anul acesta România va fi promovată în mai multe ţări europene. Printre acestea şi Marea Britanie, mai exact în Londra, prin diferite canale outdoor precum reclame pe clădiri, în metrouri, aeroporturi, dar şi pe taxiurile londoneze.

 

Potrivit ANT, cei mai mulţi bani pentru promovarea în media ar urma să fie cheltuiţi în Germania, una dintre pieţele europene de unde România atrage cei mai mulţi turişti străini. Germania ar urma să primească 3,8 milioane euro. Promovarea pentru piaţa din România ar urma să coste 3,68 milioane euro, iar restul banilor se împart între Italia, Franţa, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Anul trecut 1,71 milioane de turişti străini s-au cazat în România, iar cei mai mulţi vin din Germania, Italia şi Franţa.

 

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 26°C
IASI 25°C 27°C
CLUJ 22°C 24°C
CONSTANTA 24°C 25°C
CRAIOVA 24°C 25°C
BRASOV 23°C 24°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Iunie 2018, 03:42
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-06-2018
Deschidere: 8124
Maxim: 8137.67
Mimim: 8068.85
Variatie: -0.19%
TGN
385.50
1.4%
TLV
2.35
0.21%
SNG
36.60
0.14%
FP
0.89
0%
SNP
0.31
0.63%
BRD
13.08
0.46%
PBK
0.10
3.81%
SIF2
1.37
1.43%
TEL
19.60
0.61%
SIF1
2.49
1.17%
ARHIVĂ ȘTIRI