Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Turcia mai închide un ziar. Cotidianul Zaman a trecut sub controlul statului

Cel mai important ziar al opoziţiei din Turcia a rămas fără sediu, iar publicaţia a fost trecută sub controlul statului. Decizia tribunalului i-a înfuriat pe turcii din Istanbul care au ieşit în stradă în semn de protest. Poliţia a folosit tunuri cu apă şi gaze lacrimogene ca să împrăştie mulţimea.

05 Martie 2016, 15:56 (actualizat 05 Martie 2016, 17:23) |
$article.media.images[0].description
În Turcia a mai fost închis un ziar"

Sute de oameni au protestat în faţa sediului cotidianului Zaman, în speranţa că guvernul va reveni asupra deciziei.

Puţin mai devreme, însă, în interiorul clădirii, zeci de forţe de ordine au intrat ca să evacueze redacţia. Decizia de confiscare a clădirii şi trecerea ziarului sub controlul statului a fost emisă de un tribunal care însă nu a dat explicaţii pentru hotărârea sa.

ABDULHAMIT BILICI, redactor şef: "Din păcate, a devenit un obicei în ultimii trei, patru ani, ca oricine vorbeşte împotriva politicilor guvernamentale fie să ajungă în închisoare, fie să treacă sub controlul guvernului. Cred că este o perioadă întunecată prin care trece ţara noastră, democraţia".

SEVGI AKARCESME, redactor şef al ediţiei în limba engleză: "Guvernul a început o vânătoare de vrăjitoare la nivel naţional. Chiar preşedintele Erdogan a zis cândva: «Vânătoare de vrăjitoare? Dacă aşa se numeşte, atunci să fie. O vom face!» Aşa că a declarat deschis că o va face şi în acest moment au început să-i vâneze pe toţi oponenţii".

Ziarul Zaman, printre puţinele publicaţii care mai apar tipărite, are un tiraj zilnic de 650 de mii de exemplare. Cotidianul, cel mai bine vândut din Turcia, şi-a câştigat notorietatea prin reportajele şi editorialele acide despre administraţia Erdogan. Anul trecut, unul dintre redactorii şefi ai ziarului a fost condamnat la 21 de luni de închisoare pentru că a postat pe o reţea de socializare un mesaj considerat denigrator la adresa preşedintelui.

Publicaţia este considerată portavocea imamului Fethullah Gulen, devenit inamicul numărul unu al lui Erdogan de la izbucnirea scandalului de corupţie privind regimul său, la sfârşitul lui 2013. Gulen este acuzat că încearcă să organizeze o lovitură de stat.

Săptămâna aceasta, autorităţile turce au suspendat emisia unui post de televiziune pro-kurd, pe care l-a acuzat că susţine grupări teroriste.

Articole pe aceeaşi temă
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 16°C 18°C
IASI 18°C 18°C
CLUJ 18°C 20°C
CONSTANTA 12°C 13°C
CRAIOVA 13°C 18°C
BRASOV 14°C 16°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Aprilie 2019, 22:01
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-04-2019
Deschidere: 8351.3
Maxim: 8402.88
Mimim: 8345.96
Variatie: 0.62%
FP
0.96
0%
SNG
33.60
1.04%
TLV
2.19
0.69%
SNP
0.37
3.13%
BRD
13.74
0.29%
SNN
10.74
1.29%
TGN
350.00
0%
EL
10.90
2.27%
SIF3
0.25
0.4%
DIGI
24.40
2.81%
ARHIVĂ ȘTIRI