Zecile de accidente mortale care au loc an de an pe drumul european 85, supranumit și "drumul morții", îi determină pe oficiali să ia măsuri inedite pentru a crește siguranța șoferilor. Pentru început, pe o porțiune de 9 kilometri, drumul va fi reconfigurat și se va circula în sistem 2+1 alternativ. Specialiștii în transporturi avertizează însă că măsura va avea un impact redus dacă nu vor fi montate și parapete despărțitoare.
Peste 20.000 de șoferi circulă zi de zi pe drumul european 85, una dintre cele mai aglomerate și periculoase șosele din țară, care leagă Muntenia de Moldova. Dar, din cauza vitezei, a neatenției și a carosabilului îngust, zeci de oameni mor sau sunt răniți în accidente, în fiecare an.
Cătălin Deacu, jurnalist TVR: "Mulți șoferi cred că drumul are două benzi pe sens și circulă cu viteză. În realitate, șoseaua are doar o bandă pe sens, lată de 3,5 metri și un acostament mai îngust, care trebuie folosit doar în situații de urgență, spun oficialii de la Drumuri. Deseori, depășirile se fac pe contrasens, pentru că mașinile nu au suficient loc să circule în paralel. Și așa apar accidentele".
Transformarea acostamentului într-o bandă de circulație costă prea mult, așa că oficialii de la Drumuri au găsit o solutie mai puțin costisitoare. Între km 30 și 39, marcajele vor fi schimbate și se va circula în sistem 2+1 alternativ.
Măsura se aplică deja pe alte drumuri naționale, cum este șoseaua care ocolește Eforie Nord.
Sensurile ar urma să fie separate doar printr-un spațiu liber, fără parapet.
Cei 9 km ai drumului vor fi reconfigurați anul acesta, mai spun oficialii de la Drumuri.
Dacă schimbarea va da rezultate, se va circula în sistem 2+1 alternativ pe toata lungimea drumului de aproape 500 de kilometri.