Trenul-simbol Connecting Europe Express a ajuns la București

Trenul-simbol Connecting Europe Express a ajuns la Gara de Nord. Bucureştiul e una dintre cele 100 de localităţi de pe traseul început la Lisabona și cu punctul terminus la Paris. Călătoria marchează simbolic Anul European al Căilor Ferate. Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, şi ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vilceanu, au folosit ocazia pentru a sublinia importanţa investiţiilor în căile ferate, ca mijloc de transport.

17 Septembrie 2021, 14:15 (actualizat 17 Septembrie 2021, 20:45) |

Statele membre angajează peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare, PNRR are 4.5 miliarde de euro pentru feroviar, România ar putea accesa 800 de milioane de euro pentru modernizarea rețelei feroviare (...) În general, în Europa, sunt multe probleme în investiția în infrastructură feroviară, de aceea am pus în centrul condiționalităților pentru finanțare în primul rând proiecte sustenabile feroiviare, fluviale, că e nevoie, a precizat Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.

Știu situația căii ferate și cunoaștem subfinanțarea sectorului, de aceea ca ministru al Finanțelor și Transporturilor mă angajez să fac toate demersurile ca finanțarea și dezvoltarea să fie îndeplinite, a promis Dan Vâlceanu, ministrul interimar al Transporturilor.

Trenul "Connecting Europe Express" a plecat din Lisabona pe 2 septembrie. Parcurge 20.000 de kilometri, prin 26 de țări. Va ajunge la destinația finală, Paris, pe 7 octombrie.

Scopul e de a promova transportul feroviar dar și de a scoate la iveală problemele de conectivitate dintre țări.

A ajuns și în Gara de Nord din București, de la Ruse. Călătoria de la Giurgiu la București a durat două ore. Trenul a circulat pe o ruta ocolitoare, pe la Videle.

Linia directă București-Giurgiu nu mai este de folosită de 16 ani. Podul peste Argeș de la Grădiștea, distrus de inundațiile din 2005, nu a mai fost reconstruit.

Dan Vîlceanu, ministru interimar al Transporturilor: Podul de la Grădiștea este o investiție în curs. Se va da ordinul de începere a lucrărilor imediat. Oricum acolo deja se lucrează. Și sper că aceaste lucrări să fie rezolvate.

Oana Brânzan, purtător de cuvânt, CFR Infrastructură: În acest moment s-a deschis şantierul pentru lotul 1 care vizează redeschidere circulaţiei feroviare pe podul de la Grădiştea. Termenul de execuţie este între anii 2021-2023. Pentru faza a doua, modernizarea liniei de cale ferată, suntem la stadiul de elaborarea studiului de fezabilitate.

Pe teritoriul României, trenul circulă, pe unele tronsoane, cu o viteză chiar și de două mai mică decât în alte țări.

Adina Vălean, Comisar european pentru Transporturi: Într-adevăr suntem foarte mult în urmă. Pentru noi, principalul interes este să investim în infrastructură în timp ce restul Europei dezbaterile sunt mult mai filozofice legate de intermodalitate, de rolul trenului pentru a înlocui pe distanțe scurte avionul.

Trenul va circula pe teritoriul României până duminică, 19 septembrie. Apoi va ieși din țară pe la Arad și va continua călătoria spre destinația finală, Paris.

Călătoria este gratuită. Pentru a avea acces în tren, pasagerii trebuie să se înregistreze din timp și să aibă un certificat verde Covid.

"Connecting Europe Express" e un proiect derulat în contextul în care anul 2021 este Anul European al Căilor Ferate.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 19°C 22°C
IASI 19°C 20°C
CLUJ 15°C 19°C
CONSTANTA 15°C 16°C
CRAIOVA 17°C 18°C
BRASOV 15°C 18°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI