Trenul Metropolitan Bucureşti-Ilfov este deja contestat, deşi se află în stadiul de proiect. Va costa 962 milioane de euro

12 august 2022, 16:32

Din costul total al Trenului Metropolitan Bucureşti-Ilfov, 614 milioane de euro reprezintă achiziţia unor trenuri noi. Cu restul ar urma să fie modernizate staţiile, să fie construite noi puncte de oprire şi să fie modernizate unele treceri la nivel cu calea ferată. S-a estimat o cerere de 24,6 milioane de călătorii pe an.

Potrivit datelor oficiale, Trenul Metropolitan ar urma să ajungă în stații la intervale cuprinse între 30 și 60 de minute. Ulterior, serviciul va fi ajustat în funcție de cererea şi de capacitatea de transport existente.

„Probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva între 2026-2027. Noi intenționăm ca într-un an, de acum, în zona de nord, unde reţeaua e bună, să avem funcţionale liniile pe ruta Gara de Nord – Gara Obor”, declara primarul general al Capitalei Nicuşor Dan, cu ceva timp în urmă.

Proiectul Trenului Metropolitan este însă destul de criticat de unii  specialiști în mobilitate urbană. Aceștia spun că trenul străbate multe zone foarte slab populate și nu are conexiuni spre centrul orașului. Spre exemplu, ruta Gara Obor – Gara de Nord traversează mai multe câmpuri goale decât aglomerări urbane.

Marian Ivan, președintele Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România: “Se vede cu ochiul liber că aceste rute nu sunt directe, ori cei care ar trebui să călătorească cu acest tren sunt aceiaşi oameni, pietoni, şoferi care întotdeauană caută rutele cele mai scurte. Un tren de mare capacitate trebuie să aibă capacitatea să aducă oameni de la distanţe relativ medii spre mari până aproape de centrul oraşului”.

Prof. univ. Dragoș Dincă, Administraţie Publică, SNSPA: Trenul Metropolitan poate să devină un proiect interesant în momentul în care vor exista studii de fezabilitate, studii de impact în care se va dovedi utilitatea acestuia. Până atunci, poate ar trebui ca administrația Bucurestiului să se ocupe de proiectele deja începute, precum Pasajul de la Doamna Ghica sau Prelungirea Ghencea și de lucruri care țin de baza administrației: curățenie, spatii verzi”.

Finanțarea Trenului Metropolitan ar urma să fie făcută din fonduri europene și din bugetele locale ale primăriilor incluse în proiect

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite