Trei locomotive au deraiat într-o singură zi, din cauza infrastructurii învechite

2 martie 2019, 19:36

Puțin după ora 13, locomotiva trenului internațional care circulă pe relația Brașov-Budapesta a deraiat din cauza unui boghiu în zona comunei Săvârșin, din județul Arad.

Trenul abia ieșise din gară, așa că nu avea viteză, spre norocul celor 27 de pasageri. Pentru a-i ajuta pe oameni, CFR a trimis în zonă autocare, care i-au preluat și transportat la Arad.

Circulația feroviară pe magistrala care leagă București de vestul Europei a fost blocată timp de mai multe ore. Trenurile internaţionale şi Interregio au circulat pe rute ocolitoare, iar pe traseele trenurilor locale și regio călătorii au fost transportați cu mijloace auto.

Accident feroviar și în judeţul Braşov. Din cauza traverselor putrede, care susţin şinele, locomotiva unui tren de pasageri a deraiat, între staţiile Augustin şi Racoş.

Iar în București, în zona Gării de Nord, în jurul orei 17 a deraiat locomotiva unui tren care urma să plece la Timișoara.

Pentru anul acesta, autoritățile fac mari promisiuni – își propun să modernizeze 170 de kilometri de cale ferată pe Coridorul IV Paneuropean, între Sighișoara și Coşlariu și Coşlariu – Simeria. Însă, este nevoie de mult mai mult.

Practic, peste 70% din liniile de cale ferată trebuie să fie reparate. Datele apar într-un raport al Ministerului Transporturilor.

Cifrele anunțate la începutul anului de ministrul Transporturilor de la vremea respectivă, Lucian Șova, arată că, din cauza subfinanțării pe diverse tronsoane, anual se strică peste 300 de km de cale ferată. Se repară doar 5%. În aceste condiții nu e de mirare că numărul călătorilor a scăzut cu 80 la sută față de 1989. Specialiştii din Ministerul Transporturilor susţin că, dacă nu se schimbă modul de finanţare, se va ajunge şi la închiderea unor tronsoane de cale ferată.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă