Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Trei locomotive au deraiat într-o singură zi, din cauza infrastructurii învechite

Infrastructura învechită pune în pericol viața celor care aleg să circule pe calea ferată. Astăzi au avut loc nu mai puțin de trei deraieri în județele Arad și Brașov și în apropierea Gării de Nord din București. Nimeni nu a fost rănit. Autoritățile vorbesc de mai mult timp despre nevoia urgentă de reparații și schimbarea modului de finanțare a lucrărilor de reparații la calea ferată.

02 Martie 2019, 19:36 (actualizat 02 Martie 2019, 19:42) |
Trei locomotive deraiate într-o zi
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Puțin după ora 13, locomotiva trenului internațional care circulă pe relația Brașov-Budapesta a deraiat din cauza unui boghiu în zona comunei Săvârșin, din județul Arad.

Trenul abia ieșise din gară, așa că nu avea viteză, spre norocul celor 27 de pasageri. Pentru a-i ajuta pe oameni, CFR a trimis în zonă autocare, care i-au preluat și transportat la Arad.

Circulația feroviară pe magistrala care leagă București de vestul Europei a fost blocată timp de mai multe ore. Trenurile internaţionale şi Interregio au circulat pe rute ocolitoare, iar pe traseele trenurilor locale și regio călătorii au fost transportați cu mijloace auto.

Accident feroviar și în judeţul Braşov. Din cauza traverselor putrede, care susţin şinele, locomotiva unui tren de pasageri a deraiat, între staţiile Augustin şi Racoş.

Iar în București, în zona Gării de Nord, în jurul orei 17 a deraiat locomotiva unui tren care urma să plece la Timișoara.

Pentru anul acesta, autoritățile fac mari promisiuni - își propun să modernizeze 170 de kilometri de cale ferată pe Coridorul IV Paneuropean, între Sighișoara și Coşlariu și Coşlariu - Simeria. Însă, este nevoie de mult mai mult.

Practic, peste 70% din liniile de cale ferată trebuie să fie reparate. Datele apar într-un raport al Ministerului Transporturilor.

Cifrele anunțate la începutul anului de ministrul Transporturilor de la vremea respectivă, Lucian Șova, arată că, din cauza subfinanțării pe diverse tronsoane, anual se strică peste 300 de km de cale ferată. Se repară doar 5%. În aceste condiții nu e de mirare că numărul călătorilor a scăzut cu 80 la sută față de 1989. Specialiştii din Ministerul Transporturilor susţin că, dacă nu se schimbă modul de finanţare, se va ajunge şi la închiderea unor tronsoane de cale ferată.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 25°C 26°C
IASI 23°C 24°C
CLUJ 18°C 20°C
CONSTANTA 22°C 24°C
CRAIOVA 22°C 24°C
BRASOV 16°C 19°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Mai 2019, 22:00
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-05-2019
Deschidere: 8223.72
Maxim: 8256.41
Mimim: 8198.98
Variatie: -0.23%
TLV
2.12
0%
SNP
0.38
0.13%
BRD
11.08
1.96%
FP
0.97
0.41%
SNG
33.90
0%
SNN
10.82
2.76%
TGN
356.00
0.56%
EBS
155.45
3.16%
SIF5
2.08
0.48%
SIF3
0.25
0.4%
ARHIVĂ ȘTIRI