Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Trei designeri români propun construirea unei maşini ecologice cu motor detaşabil

Trei designeri de automobile nu agreează maşinile ecologice care transportă mult balast aşa că au conceput o maşină care să aibă un motor detaşabil.

29 Martie 2012, 14:46 |
Schemă a sistemului automatizat de schimbare a motorului modular. / FOTO: www.torquenews.com
Schemă a sistemului automatizat de schimbare a motorului modular.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 01.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 02.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 03.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 04.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 05.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 06.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 07.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 08.
SCI hyMod, aşa cum arată sub formă de machetă computerizată. Fotografia 09.
Diverse modalităţi de motorizare ale hyMod-ului.
Schimbarea automatizată a compartimentului de motor modular.

SCI hyMod este un concept automobilistic propus de echipa română compusă din Dan Scarlat (jurnalist auto), Marian Cilibeanu (designer) and Cristian Ionescu (inginer), potrivit TorqueNews.com. SCI hyMod a fost concepută pentru a elimina inconvenientele specifice maşinilor ecologice ca autonomie limitată a maşinilor electrice şi consumul aproape constant ale maşinilor hibrid.

SCI hyMod propune o structură modulară (electrică/hibrid), care poate fi adaptată nevoilor actuale ale utilizatorilor. Pentru folosirea zilnică hyMod este o maşină exclusiv electrică iar în cazul călătoriilor interurbane, când este necesară o autonomie mai mare iar posibilităţile rapide de încărcare sunt esenţiale, se poate transforma într-o maşină hibrid, cu ajutorul unui centru de logistică.

Principala problemă a tuturor maşinilor electrice este autonomia scăzută. Nici în viitor schimbările nu vor fi majore, dacă ştim că eficienţa bateriilor este îmbunătăţită de la un an la altul cu 6-8%. Pe de altă parte, maşinile hibrid care au o autonomie mare nu îşi folosesc motorul cu ardere internă pentru drumuri scurte, aşa că atât motorul cât şi carburantul constituie balast care scade eficienţa motorului electric.

Posibilităţi multiple

Soluţia este un compartiment al motorului de tip modular. Aceasta este ideea din spatele SCI hyMod (hybrid, Modular), conceptul auto al celor trei români. Maşina este construită cu un compartiment motor modular, care poate fi scos şi înlocuit cu uşurinţă, lăsând loc unor posibilităţi foarte variate.

Imaginaţi-vă un automobil cu motorul în spate pe care l-aţi parcat în dreptul unei staţii de schimbare a motoarelor, poate chiar aflată în propriul garaj. Sistemul automat detaşează motorul şi îl înlocuieşte cu ce doriţi: o baterie cu o capcitate mai mare, un rezervor în plus, o butelie cu hydrogen, sau un portbagaj mai încăpător.

Autonomie mai mare

Un automobil electric poate asigura autonomia de deplasare pe o distanţă necesară transportului zilnic, de aproximativ 40 de kilometri. Asta înseamnă că în cazul unui SCI hyMod, care are o greutate minimă, ar fi necesar doar un acumulator mai mare sau un motor cu un rezervor suplimentar pentru a putea parcurge o distanţă mai mare.

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SCI-TECH
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 10°C 9°C
IASI 12°C 10°C
CLUJ 9°C 7°C
CONSTANTA 10°C 8°C
CRAIOVA 10°C 9°C
BRASOV 8°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Februarie 2020, 20:29
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-02-2020
Deschidere: 10108.05
Maxim: 10139.5
Mimim: 10092.09
Variatie: 0.3%
TLV
2.57
0.58%
FP
1.37
1.09%
TRP
0.34
0.9%
TEL
20.30
1.46%
SNG
35.25
1.28%
SIF4
0.92
0%
M
38.50
0.26%
SNP
0.42
0.47%
BRD
16.18
0.5%
SNN
15.70
0.38%
ARHIVĂ ȘTIRI