Transportatorii cer parcări mai sigure în Europa. Șoferii de români de TIR au ajuns să se teamă că pot fi jefuiți sau chiar uciși când se odihnesc. Mărturii în exclusivitate

29 mai 2021, 16:55

Șoferii de români de TIR au ajuns să se teama că pot fi jefuiți sau chiar uciși când se odihnesc în parcările aglomerate din centrul și vestul Europei.

Camionagiii români au inițiat o petiție prin care cer autorităților europene să ia masuri pentru a crește siguranța transportatorilor. Petiția a fost inițiată după ce unul dintre colegii lor a fost ucis într-o parcare din Franța în urmă cu două săptămâni. Documentul a fost semnat de peste 18.000 de persoane din toată Europa.

Adriana Mureșan, șofer de tir, inițiatorul petiției: „În primul rând, ar fi nevoie de parcări doar de camioane. Există așa ceva (…). Ar trebui să fie mai multe (…) iar în momentul în care un autoturism intră în acea parcare, nu stiu cum, prin ce sistem, prin supraveghere și așa mai departe, automat să vina un echipaj să îl ia la întrebări. Tu ce cauți aici în parcarea asta în care intră doar camioane?”.

La nivel european, lipsesc peste 100.000 de locuri în care șoferii să poată parca peste noapte. Din acest motiv, Comisia Europeană vrea să finanțeze amenajarea de noi spații mai sigure.

CITIȚI ȘI – EXCLUSIV | Șoferii de tir români se tem pentru viața lor din cauza atacurilor hoților pe șoselele europene și cer măsuri de protecție. Mărturii în exclusivitate

Stefan De Keersmaecker, purtător de cuvânt al Comisiei Europene:Comisia lucrează, de asemenea, la standarde comune de siguranță pentru parcări. Vom lua în considerare experiențele recente pentru dezvoltarea acestor standarde. Ceea ce ne dorim este să nu se mai întâmple ca șoferii să fie atacați sau jefuiți atunci când lucreză sau când se odihnesc”.

Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România: „Dintre cele 300.000 locuri de parcare existente, un procent extraordinar de mic, 3%, sunt parcări sigure. Într-adevăr, trebuie implicată foarte mult poliția. Am solicitat, de asemenea, ministrului Transporturilor și ministrului de Interne din România să ia masuri pe teritoriul României, pentru că, să știți, situația nu este fundamental diferită”.

În România, multe proiecte de amenajare a parcărilor sunt în întârziere.

Autostrada București-Ploiești a fost dată în folosință în vara lui 2012. Deși de atunci au trecut aproape nouă ani, încă nu sunt gata toate parcările din proiect. Unele dintre ele au rămas de ani buni la stadiul de șantier.

La nivel european, pagubele anuale provocate de hoți transportatorilor se apropie de 8 miliarde de euro.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite