Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Tragedia aviatică din Alpi: 8 minute de coborâre controlată, niciun mesaj de ajutor al piloţilor

Avionul de tip Airbus A320 a decolat de pe aeroportul din Barcelona cu destinaţia Dusseldorf, Germania. Avionul a decolat cu 20 de minute întârziere faţă de ora prevăzută (10.55, ora locală) şi totul părea să decurgă normal. Cel puţin, aşa arată harta rutei de zbor. Nenorocirea a început în jurul orei 11.50, când avionul începe să piardă brusc din altitudine şi intră în picaj. Un coşmar care a durat aproximativ 8 minute. Aparatul de zbor a apărut ultima oară pe radarul francez la ora 11.53, apoi s-a prăbuşit în Alpi. Traiectoria de zbor a avionului A320 este acum obiect de investigaţie. Adelin Petrişor şi pilotul Cezar Osiceanu au încercat să ofere posibile explicaţii, la Telejurnal.

24 Martie 2015, 21:17 (actualizat 25 Martie 2015, 08:35) |
Investigația tragediei din Alpii francezi
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Tragedia aviatică din Alpi, în urma căreia au murit 150 de persoane, lasă în urmă câteva întrebări una dintre ele fiind  de ce în 8 minute de coborâre controlată niciun membru al echipajului nu a luat legătura cu turnul de control?

Aeronava a zburat la nivelul de croazieră, adică la aproximativ 13 mii de metri,  timp de 7 minute cel puţin, după care avem o coborâre destul de abruptă. Pilotul Cezar Osiceanu a explicat la Telejurnal că atunci când un avion ajunge la 13 000 de metri poate apărea o decompresie rapidă cauzată de diverse situaţii (cum ar fi o explozie, dar pot fi şi alte cauze), însă  echipajul este antrenat special pentru a face faţă unei astfel de situaţii.  În cazul de faţă  avem o coborâre de 4000 de picioare pe minut, ceea ce  înseamnă  o coborâre extrem de rapidă.

Ciudat este însă că  în cele 8 minute de coborâre nu a existat niciun mesaj de ajutor (Mayday).  Dintre cei doi piloţi, în cele 8 minute cât a durat coborârea, cel puţin unul  ar fi trebuit să răspundă la radio sau  să anunţe că există o problemă, spune Osiceanu.

Procedura de coborâre rapidă se aplică în anumite situaţii: dacă a avut o decompresie rapidă, un incendiu în cabină, fum în cabină sau unul dintre piloţi a devenit incapacitat.

În ceea ce priveşte problema terorismului, Cezar Osiceanu spune că este aproape imposibil ca un terorist să intre într-o cabină de pilotaj pentru că uşa este blindată, iar în plus există un cod de acces.

(w620) Airbus A32

 

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 15°C 13°C
IASI 12°C 7°C
CLUJ 8°C 8°C
CONSTANTA 13°C 11°C
CRAIOVA 15°C 11°C
BRASOV 11°C 6°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Februarie 2019, 03:50
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-02-2019
Deschidere: 7764.01
Maxim: 7764.01
Mimim: 7724.39
Variatie: -0.46%
TLV
1.82
0.87%
FP
0.88
0.23%
SNP
0.35
0.57%
BRD
11.82
0.51%
SNG
32.15
0%
SNN
9.12
2.48%
EL
10.94
1.1%
TGN
341.00
1.45%
SIF5
2.05
0.49%
SIF3
0.24
1.91%
ARHIVĂ ȘTIRI