Tot mai multe probleme la metrou. Magistrala „corporatiștilor”, tot mai veche și aglomerată

27 mai 2022, 19:07

În doar cinci zile, pompierii au intervenit, de două ori, pe magistrala 2 „Berceni-Pipera”, din cauza unor defecțiuni tehnice, cu degajari de fum.

Marți, călătorii unui tren care plecase din stația Piața Romană au fost evacuați prin tunel. Incidentul e în curs de investigare.

Joi, înainte de începerea programului, au apărut probleme la un izolator, în tunelul dintre stațiile Tineretului și Eroii Revoluției.

Problemele au apărut pe magistrala Berceni-Pipera tocmai în contextul în care traficul de călători e în continuă creștere. Numai în aprilie, potrivit Metrorex, pe această magistrală au fost aproximativ 3,7 milioane de validări, aproape de două ori mai multe față de perioada similară a anului trecut.

Cea mai aglomerată linie de metrou a fost finalizată în 1987. De atunci nu a fost niciodată modernizată.

În timp ce sindicaliștii avertizează că defecțiunile tehnice pot apărea oricând, ministrul Transporturilor cere accelerarea investițiilor.

Marian Artimon, vicepreşedinte, Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou: Banii trebuie să vină. Instalațiile  sunt din 1987 în funcțiune.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii: Lucrurile trebuie să se desfășoare la metrou și proiectele de investiții în cu totul altă viteză.

„Metrorex” a început prima licitație care avea ca scop înlocuirea căii de rulare la sfârșitul anului 2019. Dar procedura a fost anulată un an mai târziu, după ce nicio firmă nu a fost interesată de lucrare.

Specialiștii spun că a fost o consecință a modului în care a fost întocmit studiul de fezabilitate.

Constantin Ionescu, inginer, fost director de infrastructură al Metrorex: Proiectul a fost foarte stufos şi oarecum irealizabil. Lucrarea se făcea sub circulaţie. Adică se lucra noaptea şi în ziua următoare trebuia să circule trenul. Nicio firmă nu s-a băgat. Se lucrează numai noaptea şi pentru care muncitorii trebuie să primească sporuri şi costurile sunt mai mari.

Reprezentanții Metrorex au precizat, pentru Știrile TVR, că studiul de fezabilitate e în curs de actualizare, iar licitația ar urma să fie reluată până la finalul anului.

Între timp, reprezentanții companiei dau asigurări că mentenanța și revizia infrastructurii de metrou se efectuează în fiecare noapte, când trenurile de metrou sunt retrase din circulație.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă