Japonia este una dintre țările globului cu cea mai îmbătrânită populație. De aici apar unele probleme, ca de exemplu lipsa personalului cu care se confruntă mai multe industrii care se reorientează către tehnologie. Este și cazul unui magazin care folosește recunoașterea facială.
Acesta este unul dintre cele mari lanțuri de magazine din Japonia. Se confruntă însă cu lipsa vânzătorilor așa că a apelat la tehnologia modernă.
Clienții se înscriu într-o bază de date, și după ce fac cumpărăturile, casa îi recunoaște după trăsături și le iau din cont banii pe produse.
Măsura este nu atât o îmbrățișare a tehnologie cât o soluție la o cruntă realitate.
Un complex sistem de senzori și camere supraveghează rafturile și transmit alerte când se termină un produs sau este nevoie de o echipă de curățenie. Sistemul este testat deocamdată într-un singur magazin din Yokohama.
Lipsa personalului este o problemă care afectează și Poșta japoneză, care se orientează tot spre tehnologie.
Săptămâna trecută la Tokio a început testarea unei mașini fără șofer pentru transportul coletelor de la depozit la oficiile poștale.