Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
»
VIDEO TELEJURNAL

Surdo-muţii se plâng că nu pot folosi sistemul de urgenţă 113, creat special pentru ei

Teoretic este disponibil, practic este dificil de folosit. Noul număr de urgenţă, apelabil de persoanele cu dizabilităţi de auz şi vorbire, a intrat în funcţiune la începutul săptămânii. Teoretic, numărul de urgenţă ar trebui să vină în ajutorul celor care nu pot comunica normal, însă persoanele vizate cred că procedura este mult prea complicată şi ineficientă. Practic, apelul se face la 112, operatorul respinge apelul, după care apelantul primeşte o notificare de la 113. Aici persoanele cu deficienţe trebuie să trimită un sms cu natura urgenţei şi adresa. Oficialii dau asigurări însă că sistemul poate fi îmbunătăţit din mers, astfel încât să răspundă tuturor cerinţelor.

28 Octombrie 2015, 09:59 (actualizat 28 Octombrie 2015, 11:34) |
Sistem de urgență cu deficiențe
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Gicu Voicu are 60 de ani şi s-a născut cu deficienţe de auz. De fiecare dată când a avut o problemă gravă de sănătate, a rugat vecinii să sune la 112. Nu este deloc încântat de noul sistem de urgenţă dedicat persoanelor cu deficienţe.

Gicu Voicu: "Acest sistem 113 nu ajută pe surzi, pentru că ei nu au vocabular corect de scris. În plus, dacă se întâmplă ceva grav, ei nu pot să trimită mesaj, n-au cum să trimită".

Sistemul se bazează pe recunoaşterea automată de către sistemul naţional unic de apeluri de urgenţă existent, 112, a apelurilor venite din partea persoanelor cu deficienţe de auz sau vorbire. Apelantul primeşte apoi un sms de la 113, în care i se solicită în scris natura urgenţei şi adresa. După transmiterea SMS-ului, operatorul va reveni cu întrebări suplimentare, apoi va transmite datele către Poliţie, Ambulanţă sau Pompieri. Chiar dacă apelantul ar putea să ducă la capăt toate instrucţiunile, este posibil ca operatorul să nu înţeleagă mesajele acestuia.

Romeo Bărbuşelu, inspector la Asociaţia Teritorială a Surzilor Iaşi: "Ei sar peste verb, de exemplu.Verbul dispare. Noi trebuie să deducem. El îmi transmite mie «casă, foc apă». Şi eu de aici trebuie să dezvolt. Asta înseamnă: «I-a luat foc casa şi are nevoie de apă»".

Reprezentanţii Asociaţiei Teritoriale Iaşi a Surzilor au exemplificat o astfel de situaţie.

Specialiştii în sistemele de intervenţie spun că aceste probleme vor fi luate în calcul.

Diana Cimpoeşu, medic şef UPU SMURD Iaşi: "Vom cere o formare specială sau prezenţa unei persoane care să înţeleagă un limbaj deosebit, în interiorul dispeceratului".

În Iaşi sunt aproximativ 1000 de persoane cu probleme de auz şi vorbire. Jumătate dintre ei nu au telefon mobil. Pentru a beneficia de serviciul de urgenţă, trebuie să se înscrie în bazele de date speciale, la sediile asociaţiilor de profil sau la STS, personal, prin poştă sau online. Data limită este 26 noiembrie.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 25°C 26°C
IASI 24°C 26°C
CLUJ 24°C 20°C
CONSTANTA 19°C 19°C
CRAIOVA 24°C 24°C
BRASOV 23°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 23 Mai 2017, 14:00
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2017
Deschidere: 8504.31
Maxim: 8513.52
Mimim: 8480.19
Variatie: -0.15%
TLV
2.77
0.18%
DIGI
41.00
0.49%
TGN
415.00
0%
M
36.00
0%
SNG
33.10
0.15%
ALR
1.70
2.34%
TEL
32.00
0%
IMP
0.81
8.18%
BRD
12.82
0.31%
SNP
0.33
0.15%
ARHIVĂ ȘTIRI