Studiu Reuters Institute: TVR este în topul televiziunilor de încredere din România
TVR este în topul televiziunilor de încredere din România.
Cel mai important studiu internaţional despre consumul de media aduce în prim plan un subiect pe actualitate: ştirile false, promovate de site-uri de propagandă, în condiţiile în care online-ul câştigă tot mai multe teren.
Cifrele arată că 88% dintre oameni îşi iau informaţiile de pe internet, în timp ce 84% mai au încredere în ceea ce se prezintă la televizor.
Facebook-ul s-a transformat într-o adevărată agenţie de ştiri, de unde utilizatorii îşi iau sau distribuie informaţii.
YouTube şi WhatsApp au devenit, de asemenea, mijloace de informare pentru cei care n-au timp sau răbdare să urmărească emisiunile informative la televizor.
Dar credibilitatea ştirilor este pusă la îndoială. Trei din zece oameni evită ştirile din două motive: sunt deprimante şi n-au încredere în informaţii. Tendinţa se menţine şi în România, unde 32% dintre oameni evită ştirile.
Când vine vorba de televiziunile de încredere, românii aleg să se informeze de la TVR şi posturile cu tradiţie.
În România, studiul a fost realizat pe un eşantion de 2029 de persoane, cu o marjă de eroare de 2%.