Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Strategia magazinelor pentru a ne face să cheltuim mulţi bani

Dacă v-aţi întrebat de ce nu reuşiţi niciodată să vă încadraţi într-un buget pentru cumpărături, de vină sunt în mare parte comercianţii şi strategiile acestora. De la mirosuri şi până la muzica din magazine, există o mulţime de trucuri care sunt folosite pentru a ne manipula să cheltuim mult.

21 Ianuarie 2015, 16:12 |
Strategia magazinelor pentru a ne face să cheltuim mulţi bani

Aceasta este o ştiinţă, iar comercianţii se folosesc din plin de ea pentru a-şi spori profitul. Dincolo de strategiile de marketing, există metode mai subtile care ne exploatează simţurile pentru a scoate mulţi bani din buzunare. Mirosul din magazine, culorile folosite pentru decorarea vitrinelor şi chiar muzica pe care o ascultăm când le trecem pragul ne pot influenţa deciziile la cumpărături.

În ceea ce priveşte mirosurile, un studiu realizat de cercetătorii Universităţii de Stat din Washington în 2012 arăta că oamenii cheltuiesc cu 20% mai mult în magazinele în care miroase a citrice. Aroma de pin, dar şi cele florale au acelaşi efect asupra noastră. Aroma de nucă de cocos folosită într-un magazin de costume de baie ne duce cu gândul la vacanţă şi plajă, iar tentaţia de a cumpăra obiectul comercializat va fi mai mare, spun specialiştii. Mirosul de creme sau pudră de bebeluşi determină părinţii să cumpere produse dintr-un magazin de copii.

Cum ne influenţează muzica? Studiile au demonstrat că muzica lentă determină cumpărătorii să piardă mai mult timp în magazine şi să se relaxeze, lucru care îi convinge să facă mai multe cumpărături. Ea este folosită adesea în supermarketuri şi magazine de haine. Pe de altă parte, muzica ritmată este potrivită pentru magazinele dedicate adolescenţilor şi tinerilor. Într-un fast-food, muzica alertă determină oamenii să mănânce pe fugă şi să plece repede, pentru ca alţi clienţi să ocupe mesele.

Cât despre culori, roşul este una dintre cele mai folosite în vânzări. Studiile au arătat că atrage privirile şi induce ideea de urgenţă, fiind responsabil pentru cumpărăturile impulsive. Un efect similar au şi culorile portocaliu, albastru electric şi negru. Culoarea stimulează competitivitatea, au explicat oamenii de ştiinţă. Galbenul induce o stare de bine, de fericire. Bleu şi roz sunt culori potrivite pentru cumpărătorii care au un buget prestabilit şi nu fac cumpărături sub impulsul momentului.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ŞTIAŢI CĂ ...
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 29°C
IASI 26°C 29°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 24°C 23°C
CRAIOVA 27°C 27°C
BRASOV 23°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Mai 2019, 20:45
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI