Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
»
VIDEO TELEJURNAL

Statul român a folosit doar 20% din banii pentru investiţii alocaţi în 2015

Sutele de milioane de lei tăiate de la Transporturi, la rectificare, înseamnă kilometri de autostradă întârziaţi şi locuri de muncă pierdute, avertizează economiştii. Suma se suprapune peste miliardele de lei ce zac neatinse în bugetele instituţiilor, deşi mai mult de jumătate din drumurile naţionale din România au durata de viaţă expirată. Cele mai afectate zone sunt în sudul ţării.

30 Iulie 2015, 22:30 |
Avem bani, dar nu reușim să-i cheltuim
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

45 de miliarde de lei - atât a estimat guvernul că va cheltui anul acesta pentru drumuri, şcoli sau spitale. În jumătate de an, doar 20% din banii pentru investiţii au fost folosiţi. Fără prea mare folos. Cel mai bun exemplu este Compania Naţională de Drumuri. Din cele aproape 6 miliarde de lei pentru un un an întreg, a cheltuit doar 14%. Nu pentru autostrăzi, ci pentru plata facturilor: achiziţia de sare pentru deszăpezire sau întreţineri de drum pe timp de vară sau iarnă.

Fiecare kilometru de autostradă întârziat sau inexistent înseamnă pierderi pentru companii şi locuri de muncă mai puţine pentru români. Ţara noastră se laudă cu 700 de kilometri de autostradă. 100 au fost construiţi înainte de 90. Restul, cu bani europeni: s-au realizat de fapt doar 3 metri de autostradă la fiecare kilometru pătrat din suprafaţa României.

Lipsa şoselelor de mare viteză şi a drumurilor modernizate înseamnă, pentru transportatori, pierderi duble.

Autostrada este motorul dezvoltării economiei locale, arată un studiu al Ziarului Financiar. Transilvania şi Banat, zone în care locuieşte o treime din populaţia ţării, au atras cele mai multe investiţi­i în autostrăzi şi drumuri naţionale în ultimii cinci ani - în jur de 16 miliarde de lei.

În Moldova s-a cheltuit de aproape 9 ori mai puţin. Sudul României, format din Oltenia, Muntenia şi Dobrogea, a atras 4,6 miliarde de lei pentru autostrăzi şi drumuri naţionale.

Kilometrii de autostradă înseamnă economii locale prospere. Anul trecut, Transilvania şi Banatul au realizat exporturi de 98 de miliarde de lei, în timp ce în Moldova livrările externe au fost de 15 ori mai mici.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 22°C 20°C
IASI 22°C 19°C
CLUJ 23°C 20°C
CONSTANTA 21°C 17°C
CRAIOVA 22°C 20°C
BRASOV 20°C 18°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Septembrie 2017, 16:43
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 25-09-2017
Deschidere: 7848.1
Maxim: 7894.44
Mimim: 7838.06
Variatie: 0.59%
TLV
2.19
1.36%
TEL
28.70
0.52%
FP
0.85
0.59%
SNP
0.28
0.71%
SNG
30.90
0.16%
EL
12.94
0.31%
TGN
394.00
1.02%
BRD
12.50
0%
TRP
0.45
0.22%
SIF1
2.50
0%
ARHIVĂ ȘTIRI