Specialiştii români vor putea începe măsurătorile pe Canalul Bâstroe din 15 martie

Canalul Bâstroe tronson navigabil
Canalul Bâstroe tronson navigabil
3 martie 2023, 14:53

Totodată, s-a stabilit ca punct unic de contact câte un expert al fiecărei părţi.

Experții urmează să se întâlnească luni pentru a stabili detaliile planului de efectuare a măsurătorilor pe Braţul Chilia şi pe Canalul Bâstroe.

Se estimează că măsurătorile vor dura 10 zile.

„Astăzi, 3 martie 2023, a avut loc o întâlnire tehnică, în format videoconferinţă, la nivel de experţi între partea română şi cea ucraineană. Întâlnirea a fost coordonată la nivel de secretari de stat ai ambelor părţi. Participanţii au convenit ca partea română să înceapă măsurătorile pe braţul Chilia şi canalul Bâstroe din data de 15 martie 2023. Totodată, s-a stabilit ca punct unic de contact câte un expert al fiecărei părţi. Aceştia se vor întâlni luni, 6 martie 2023, pentru a stabili detaliile planului de efectuare a măsurătorilor pe Braţul Chilia şi pe Canalul Bâstroe, acestea fiind estimate să dureze 10 zile. Cele două părţi au convenit că este cea mai bună soluţie care să clarifice informaţiile contradictorii pe tema dragării Canalului Bâstroe şi a Braţului Chilia”, se arată în comunicat.

Partea română şi-a arătat disponibilitatea ca la măsurători să fie prezenţi şi specialişti din Ucraina, dar şi ai unor instituţii terţe. Ucrainenii s-au angajat că vor asigura protecția navelor românești.

Încă de săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că 3 nave ale Administrației Fluviale Dunărea de Jos Galați sunt pregătite să facă măsurătorile, dar pentru a realiza acest lucru este necesar acordul Kievului.

Totul a început în luna februarie, atunci când Ministerul Transporturilor de la Kiev a anunțat că adâncimea canalului Bâstroe este de 6,5 metri, în comparație cu 3,9, cât era inițial – ceea ce ar permite vaselor de tonaj superior să poată naviga pe acest canal.

La scurt timp de la anunț, Ambasada Ucrainei la București a precizat că este vorba despre lucrări de întreținere și nu de dragaj. Autoritățile române au suspiciuni că lucrurile nu au stat așa, tocmai de aceea au cerut să realizeze propriile măsurători, îngrijorate că eventualele lucrări realizate pe Canalul Bâstroe ar avea efecte grave asupra Deltei Dunării.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite