Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
CORESPONDENŢĂ DE LA MADRID

Spania: Accidentul tragic de tren putea fi evitat dacă exista un sistem avansat de siguranţă

Judecătorul Luis Alaez doreşte însă să-i cheme în instanţă şi pe responsabilii serviciului de siguranţă a circulaţiei din cadrul Companiei Naţionale a Reţelelor Feroviare - ADIF. Faptul că zona în care s-a produs deraierea trenului nu era instalat cel mai avansat sistem de prevenire a accidentelor l-a determinat pe judecător să caute şi alţi responsabili. O corespondenţă semnată de Felix Damian.

21 August 2013, 09:58 |

VIDEO
Spania: Ancheta se extinde
Tragedia de la Santiago de Compostela putea fi evitată, dacă exista un sistem avansat de siguranţă pe linia de cale ferată. Ancheta accidentului în urma căruia au murit 79 de persoane vizează şi alţi angajaţi ai companiei naţionale de căi ferate. Instanţa a decis să-i acuze de imprudenţă şi pe membrii serviciului de siguranţă a circulaţiei feroviare. Cu detalii, Felix Damian.

Anchetatorii recunosc faptul că accidentul feroviar de la Santiago de Compostela s-a produs din cauza vitezei excesive într-o curbă foarte periculoasă. De aceea, principalul responsabil este mecanicul trenului, care a recunoscut că nu a fost atent.

Judecătorul Luis Alaez doreşte însă să-i cheme în instanţă şi pe responsabilii serviciului de siguranţă a circulaţiei din cadrul Companiei Naţionale a Reţelelor Feroviare - ADIF.

Faptul că zona în care s-a produs deraierea trenului nu era instalat cel mai avansat sistem de prevenire a accidentelor l-a determinat pe judecător să caute şi alţi responsabili.

Potrivit motivaţiei magistratului spaniol, există indicii că au fost "omise măsuri preventive elementare de către cei care aveau misiunea să garanteze siguranţa circulaţiei feroviare".

Instanţa semnalează drept insuficient semnalul de reducere a vitezei la 80 km pe oră, care se află la doar 200 de metri de curbă periculoasă.

Într-o astfel de zonă, judecătorul consideră că ar fi trebuit să existe sisteme de siguranţă moderne care să elimine posibilitatea unei erori umare, aşa cum s-a întâmplat în 24 iulie.

Trenul plecase din Madrid cu 218 de pasageri la bord care se îndreptau spre Santiago de Compostela, unde urma să aibă loc cea mai mare sărbătoare a oraşului. Cu doar câteva minute înainte de destinaţie, vagoanele au sărit de pe şine într-o curbă pronunţată şi s-au lovit de un zid de beton. 79 de persoane au murit şi alte 150 au fost rănite.

De la Madrid, pentru TVR, Felix Damian.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 10°C 8°C
IASI 9°C 8°C
CLUJ 6°C 5°C
CONSTANTA 12°C 10°C
CRAIOVA 11°C 9°C
BRASOV 6°C 5°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Noiembrie 2017, 10:38
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-11-2017
Deschidere: 7716.26
Maxim: 7774.77
Mimim: 7716.26
Variatie: 0.72%
SNG
31.45
1.92%
BRD
12.90
0.31%
TLV
2.14
0.71%
FP
0.84
0%
TRP
0.39
0.26%
SFG
33.10
0.3%
TGN
387.00
1.57%
TEL
25.20
0.2%
SNN
7.52
0.4%
SIF1
2.62
0.57%
ARHIVĂ ȘTIRI