Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Sony şi Panasonic suferă cea mai mare scădere a valorii de piaţă din ultimii 30 de ani

Corporaţiile Sony şi Panasonic, cele mai mari producătoare de echipamente electronice pentru consumatori din Japonia, au scăzut la cel mai jos nivel din ultimele trei decade deoarece nu au reuşit să oprească pierderile pe segmentul TV.

16 Mai 2012, 15:50 |
Panasonic şi Sony au pierdut supremaţia mondială pe piaţa televizoarelor. / FOTO: www.guardian.co.uk

Cifra de afaceri a gigantului Sony, care este al treilea mare producător de televizoare, a scăzut la nivelul lunii august din 1980. Producătorul playerelor audio Walkman şi al televizoarelor Bravia a închis cu o valoare de piaţă de 17,5 miliarde dolari, comparativ cu anul 2000, când avea o valoare de 100 miliarde dolari.

Panasonic, cel mai mare producător de televizoare cu plasmă, a scăzut la nivelul lui ianuarie 1978, potrivit datelor deţinute de Bloomberg.

Declinul a apărut după ce companiile au afirmat că pierderile pe segmentul TV vor continua, iar investitorii au rămas sceptici vizavi de speranţa profitului pe anul acesta.

iPod-ul a ucis Walkman-ul

Fără produse de succes cum a fost cititorul de compact-discuri al anilor '80,  Sony şi Panasonic au pierdut teren în faţa firmelor Samsung şi LG, pe segmentul televizoare şi în faţa Apple pe segmentul de playere audio, care a fost acaparat aproape total de iPod.

Companiile japoneze trebuie să vină cu produse unice, de top, pentru a le propulsa dezvoltarea în viitor. Acum nu văd nicio companie japoneză care să poată face asta”, a declarat Yuuki Sakurai, director general al Fukoku Capital Management din Tokyo, care administrează bunuri în valoare de 7,3miliarde dolari.

În urma pierderilor record de 772 miliarde de yeni, adică de 9,7 miliarde dolari, suferite anul trecut, Panasonic a disponibilizat 17.000 de angajaţi.

Reprezentanţii companiei au declarat ieri că se aşteaptă la un venit net probabil de 50 miliarde yeni la finele celor 12 luni care se încheie pe 31 martie. Proiecţia financiară nu a luat în calcul media de 106 miliarde yeni estimată de 18 analişti economici şi compilată de Bloomberg

Panasonic regretă investiţiile în ecranele de nouă generaţie

Vânzările de televizoare vor scădea anul acesta cu 11% până la 15.5 milioane de unităţi şi anul următor vor mai scădea cu încă o cincime, potrivit reprezentanţilor Panasonic.

Cotele ţintă ale companiei vor fi greu de atins din cauza costului restructurărilor şi ale cererii slabe de televizoare. Ţintele ar trebui să fie realiste” a declarat Zasuo Nakane, analist la Deutsche Bank.

Panasonic a făcut investiţii majore în producţia de televizoare cu ecrane cu plasmă şi cristale lichide. Regeretăm aceste decizii”, a declarat preşedintele Fumio Ohtsubo.

Sony a anunţat pe 10 mai că vânzările de televizoare vor scădea cu 11%, până la 17, 5 milioane de unităţi, şi că pierderile vor însuma 80 miliarde yeni în anul care a început luna trecută.

Restructurări la Sony: 10.0000 locuri de muncă

După patru ani de pierderi consecutive, compania susţine că se aşteaptă la un venit net de 30 miliarde yeni în anul care se încheie pe 31 martie, mai puţin decît estimările analiştilor care au previzionat un profit de 61,4 miliarde yeni.

Compania Sony a eliminat 10.000 de locuri de muncă, ca parte a procesului de restructurare.

Sony a scăzut cu 6.4% la 1.135 de yeni. Acţiunile au suferit un declin de 18% anul acesta în prelungirea scăderii de 54% de anul trecut. Panasonic a scăzut cu 1.6% la 570 de yeni, oferind companiei o valoare de piaţă de 17,5 miliarde dolari, comparativ cu valoarea de 14,3 miliarde a lui Sony.

Livrările de televizoare au scăzut anul trecut pentru prima dată în ultimii saşe ani din cauza stocului excesiv din SUA şi Europa şi a sistării subvenţiilor pentru achiziţii din partea guvernului japonez .

Schimbări la vârful companiilor

Panasonic îl promovează pe Kazuhiro Tsuga, 55 de ani, ca şef al producţiei audio-vizualeîn locul lui Ohtsubo, 66 de ani.

Kazuo Hirai, 51 de ani, a preluat preşedinţia Sony şi funcţia de director general în locul lui Howard Stringer. Sony va introduce pe piaţă noi console de jocuri, telefoane şi tablete.

Este greu pentru orice producător de electronice de consum să fie profitabil doar în urma procesului de restructurare”, a declarat Sakurai.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 17°C 14°C
IASI 17°C 14°C
CLUJ 17°C 13°C
CONSTANTA 12°C 12°C
CRAIOVA 21°C 15°C
BRASOV 15°C 8°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Aprilie 2019, 10:08
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-04-2019
Deschidere: 8279.83
Maxim: 8352.28
Mimim: 8279.83
Variatie: 0.86%
BRD
13.60
2.39%
FP
0.96
0.63%
SNG
33.45
0.6%
TLV
2.15
1.88%
TGN
350.00
0.28%
SNN
10.86
1.69%
EL
11.05
0.9%
WINE
19.00
1.06%
SIF2
1.20
0.84%
TBM
0.30
1.69%
ARHIVĂ ȘTIRI