Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO ULTIMA EDIŢIE

Sociologul Mircea Kivu: Ar trebui să găsim metode de stimulare a comportamentului corect în trafic

Modificarea Codului Rutier este un alt subiect care a reţinut atenţia opiniei publice în această săptămână şi care a fost analizat de moderatorul emisiunii Ultima Ediţie cu sociologul Mircea Kivu.

06 Octombrie 2013, 14:12 (actualizat 06 Octombrie 2013, 21:44) |
Ultima Ediție: Sociologul Mircea Kivu despre noul cod rutier
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Ultima Ediție: Sociologul Mircea Kivu despre noul cod rutier
Textul noului cod rutier propus de Guvern a stârnit mari controverse, care, în cele din urmă, au dus la amânarea a ceea ce părea iminent - adoptarea proiectului în şedinţa de Executiv de miercuri.

Ce a şocat este amenda maximă pentru şoferi, de 9.600 de lei. Plus o perioadă de până la doi ani de suspendre a permisului.

Până la urmă, Codul Rutier va ajunge în dezbaterea Parlamentului, aşa că nu miniştrii, ci parlamentarii vor decide cât de mult vor fi mărite amenzile.

Subiectul a fost analizat de moderatorul emisiunii Ultima Ediţie, Mihai Rădulescu, cu sociologul Mircea Kivu.

Atunci când vrei să reduci un fenomen, autorităţile încearcă să înăsprească pedepsele, însă nu e dovedit ştiinţific că, dacă măreşti pedepsele, scade numărul de infracţiuni. Nu neapărat nivelul foarte mare al unei amenzi inhibă un comportament antisocial, explică sociologul.

Există un fenomen al oamenilor care au mulţi bani, maşini scumpe şi care îşi permit să ignore regulile. Genul acesta de oameni nu va fi descurajat nici de o amendă de 9000 de lei, este de părere Mircea Kivu.

Sociologul şi-a exprimat nedumerirea că autorităţile nu explică deloc de ce era nevoie de înăsprirea pedepselor în noul cod rutier.

"Educaţia se face prin coerciţie şi prin stimulare. Ar trebui să găsim metode de stimulare a comportamentului în trafic. De exemplu, şoferii care nu au contravenţii ar putea primi diverse bonusuri, să le fie oferite recompense". Una dintre ele, propusă de sociologul Mircea Kivu, ar fi ca poliţia rutieră să plătească asigurarea pentru maşini a şoferilor care ani de zile nu au avut nici măcar o tamponare.

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 29°C 30°C
IASI 28°C 29°C
CLUJ 25°C 27°C
CONSTANTA 23°C 21°C
CRAIOVA 28°C 29°C
BRASOV 25°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 27 Mai 2019, 03:02
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI