Societatea care a furnizat kerosen MApN în perioada 2018-2021 reacționează după informațiile apărute în presă: Combustibilul a fost recepționat integral cantitativ și calitativ de către reprezentanții autorității contractante

MiG 21 LanceR
MiG 21 LanceR
6 octombrie 2022, 17:24

„În perioada 2018 – 2021 societatea noastră a livrat combustibil turboreactor pentru aeronave, combustibil ce a fost recepționat integral cantitativ și calitativ de către reprezentanții autorității contractante. Supunem atenției și faptul că astăzi 06.10.2022, autoritatea contractantă și-a exprimat, de asemenea, în mod public, poziția, confirmând că avioanele MIG-21 Lancer din dotarea Forțelor Aeriene Române nu au fost consemnate la sol în perioada 2018-2021 din cauza unor probleme tehnice, cauzate de calitatea combustibilului utilizat„, se arată în comunicatul trimis de Societatea JetFlyHub SRL.

COMUNICATUL INTEGRAL:

Reacția vine după ce presa a relatat că un raport al Aerostar, dintr-un dosar instrumentat de DIICOT Ploiești, arată că mai multe MIG-uri 21 Lancer au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate şi au avut nevoie de reparaţii în 2018 și 2019.

Ministerul Apărării Naționale a reacționat miercuri seara și a precizat, într-un comunicat citat și de site-ul nostru, că în perioada 2018-2021 nu au existat intervale de timp în care flota de aeronave MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice cauzate de calitatea combustibilului utilizat.

La rândul său,  ministrul Apărării, Vasile Dâncu, a declarat nu există, deocamdată, nicio legătură între alimentarea cu kerosenul necorespunzător și reparațiile făcute la mai multe aeronave militare Mig21 Lancer, este doar o ipoteză a anchetatorilor.

Dosarul este instrumentat de DIICOT Ploiești.

Comunicatul integral al MApN:

„Cu privire la informaţiile din spaţiul public referitoare la dosarul penal (278/D/P/2020), care investighează anumite fapte săvârșite de unele persoane din cadrul SC JET FLY HUB SRL Ploiești, societate care a furnizat combustibil turboreactor Forțelor Aeriene Române, în perioada 2018-2021 facem următoarele precizări:

– În perioada 2018-2021, coeficientul de disponibilitate tehnică al flotei de aeronave MiG 21-LanceR a asigurat executarea întregii game de misiuni, inclusiv cele de poliţie aeriană, potrivit destinaţiei acestui tip de aeronave.

– În perioada de referinţă, nu au existat intervale de timp în care flota de aeronave MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice cauzate de calitatea combustibilului utilizat.

– Relaţia contractuală cu SC JET FLY HUB S.R.L. Ploieşti s-a derulat în perioada 01.03.2018 – 31.07.2021, procedura de atribuire fiind licitaţie deschisă, cu respectarea prevederilor legislaţiei incidente.

– În data de 14.12.2018 s-au constatat neconformităţi privind calitatea combustibilului livrat. Ca urmare, în data de 18.01.2019, Ministerul Apărării Naţionale, prin autoritatea contractantă delegată, a notificat furnizorul cu privire la refuzul recepţionării acelui lot. Livrările au fost reluate la momentul în care furnizorul a asigurat combustibil corespunzător specificaţiilor tehnice din contract.

– Acordul cadru a fost reziliat unilateral de către autoritatea contractantă, în data de 31.07.2021, înainte de termenul stabilit iniţial, din cauza întârzierilor repetate în livrarea cantităţilor de combustibil contractate.

– În ceea ce priveşte intervenţiile executate pentru mentenanţa aeronavelor MiG 21 LanceR, în perioada respectivă, la nivelul instalaţiilor de combustibil, acestea se încadrează în două categorii:

• lucrări de mentenanţă executate în cadrul bazelor aeriene, în regim de asistenţă tehnică, de către SC Aerostar SA Bacău, lucrări cu caracter preventiv, care au vizat eliminarea premiselor de contaminare accidentală a instalaţiei de combustibil a avioanelor cu poluanţi externi (apă şi impurităţi mecanice);

• lucrări de diagnosticare şi reparaţie curentă la o serie de subansamble de motoare de aeronavă, realizate în facilităţile SC Aerostar SA Bacău.

În prezent, pentru niciuna dintre aceste situaţii nu ne putem pronunţa cu privire la o potenţială legătură de cauzalitate directă între calitatea combustibilului livrat de furnizorul în discuţie şi manifestările defecţiunilor semnalate, aceste aspecte făcând obiectul unui dosar penal instrumentat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – D.I.I.C.O.T .- Serviciul Teritorial Ploieşti. Statul Major al Forţelor Aeriene a pus la dispoziţia acestei structuri de parchet, în urma ordonanţelor procurorului de caz, toate informaţiile şi documentele solicitate.”

CITEȘTE ȘI: Mai multe avioane MIG 21 Lancer alimentate cu kerosen de proastă calitate au avut nevoie de reparaţii. MApN: În perioada 2018-2021 nu au existat intervale în care flota MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite