Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Sky News recunoaşte că a interceptat ilegal mesaje electronice

Postul de televiziune al lui Rupert Murdoch susţine că acţionat în interesul publicului.

05 Aprilie 2012, 17:24 |
Lui John Darwin i-au fost interceptate mesajele electronice

Mesajele electronice ale lui John Darwin, un britanic care şi-a înscenat moartea pentru a încasa banii din asigurarea de viaţă, şi cele ale unui presupus pedofil au fost interceptate de jurnaliştii de la Sky News.

Conducerea postului de televiziune susţine că aceste acţiuni au fost justificate din punct de vedere editorial prin interesul public. "Nu luăm astfel de decizii cu lejeritate sau în mod frecvent. Acestea necesită o judecată echilibrată asupra circumstanţelor individuale şi trebuie suspuse întotdeauna controlului editorial de rigoare", se arată într-un comunicat al Sky News.

Britanicul John Darwin, una dintre victimele interceptărilor, a fost dat dispărut în 2002. Atunci s-a spus că ultima dată fusese reperat cu o canoe în Marea Nordului. Faptul că a fost declarat mort i-a permis soţiei sale să ridice peste 500.000 de lire sterline, cât valora asigurarea de viaţă a britanicului.

În cele din urmă, autorităţile şi-au dat seama că Darwin îşi înscenase moartea, iar bărbatul şi soţia sa au fost găsiţi vinovaţi pentru înşelăciune, în 2008.

Fiul magnatului media Rupert Murdoch, James, şi-a anunţat marţi demisia din funcţia de preşedinte al companiei BSkyB, pe care vrea să o ţină departe de scandalul interceptărilor telefonice ilegale, informează BBC. Luna trecută, James Murdoch a demisionat şi din funcţia de director al companiei News International, aflată în centrul controversei.

Primele informatii despre interceptarile telefonice ilegale practicate de jurnaliştii ziarelor lui Rupert Murdoch au apărut acum şase ani, când un reporter de la ziarul "News of the World" a fost acuzat că împreună cu un detectiv particular a ascultat telefoanele mobile ale familiei regale britanice în căutarea unor subiecte picante. Jurnalistul a fost atunci concediat, iar managementul "News of the World" a asigurat poliţia metropolitană londoneză că acest caz a fost unic.

La începutul lui iulie 2011 însă, scandalul a reizbucnit. Tabloidul britanic a fost închis după ce a ieşit la iveală că în 2006 jurnaliştii au făcut rost de telefonul lui Milly Dowler, o fetiţă de 13 ani, care a murit în atentatele de la Londra, şi au şters mesajele, cel mai probabil ca reporterii altor publicaţii să nu aibă acces la ele. Gestul jurnaliştilor însă i-a impiedicat pe politişti să investigheze dispariţia ei. Mai mult, asta i-a făcut pe părinţi să creadă că fiica lor mai era încă în viaţă.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 24°C 25°C
IASI 24°C 26°C
CLUJ 27°C 24°C
CONSTANTA 16°C 16°C
CRAIOVA 25°C 26°C
BRASOV 23°C 25°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Aprilie 2019, 01:32
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 25-04-2019
Deschidere: 8370.14
Maxim: 8432.09
Mimim: 8367.27
Variatie: 0.55%
TLV
2.15
0.23%
BRD
13.66
0.44%
FP
0.97
0.83%
SNG
34.00
1.33%
SNP
0.38
0.13%
TGN
352.50
0.71%
M
29.70
3.81%
EL
10.85
1.86%
SNN
10.36
0.19%
TRP
0.25
1.64%
ARHIVĂ ȘTIRI