Sistemul folosit de TAROM pentru check-in și îmbarcarea în avioane a fost blocat. Cursele aeriene ale companiei au avut întârzieri

23 iunie 2018, 13:23

Defecţiunea sistemului a apărut cu puţin timp înainte de prânz. Într-un răspuns transmis TVR, administratorii SITA din Atlanta au confirmat că problema este extinsă la nivel mondial.

Timp de 4 ore, cât a durat defecțiunea, nicio companie care folosește acest sistem nu a putut verifica pasagerii și nu a putut nici să îi înregistreze pe aceștia sau bagajele lor.

Așa cum era de aşteptat, la ghişeele de check-in au început să se formeze cozi. Nu toate companiile aeriene au fost afectate, însă. În ţara noastră, TAROM a avut cele mai mari probleme, cu întârzieri ale decolărilor de peste două ore.

Din cauzele nefuncţionării sistemului gestionat de SITA, calculele iniţiale ale TAROM raportează întârzieri ale curselor între 1 oră şi 2 ore şi 30 de minute, depinzând de numărul de pasageri care trebuie să fie procesaţi.

 

UPDATE Administratorii sistemului au anunțat că problemele au fost remediate, vorbim de probleme de conectivitate care au avut loc la sediul central al acestui sistem, un sistem pe care nu îl folosesc toate companiile, doar o parte dintre acestea, a transmis Daniel Coman, pentru Telejurnal. Compania TAROM anunța că a avut întârzieri de până la 2,5 ore pe anumite curse. Aceste probleme au fost remediate. Sfatul companiilor aeriene este ca pasagerii să vină mai devreme la aeroport și să se informeze de la compania aeriană înainte de a pleca de acasă.

UPDATE Aeroportul Henri Coandă anunță, însă, că nu sunt probleme la îmbarcarea de la Otopeni: „Sistemul SITA a fost și este funcțional pe aeroportul Henri Coandă, iar activitatea aeroportului (sau a CN Aeroporturi București) nu a fost afectată. Eventuale disfuncționalități ale SITA pe plan global au putut afecta, însă, activitatea unor companii aeriene. Doar TAROM a anunțat probleme”.

 

Compania TAROM a făcut următorul anunț:

„Sistemul global SITA (Departure Control System) este indisponibil la nivel mondial.

Compania TAROM anunță întârzieri pe toate cursele din cauza indisponibilității sistemului (DCS) SITA, la nivel global. Operațiunile de Check-In și Boarding sunt suspendate până la rezolvarea problemelor care fac sistemul SITA nefuncțional.

Compania TAROM le oferă pasagerilor care se află în aceste momente în tranzit asistență la sol, în conformitate cu normele internaționale.

Până la repunerea în funcțiune a sistemului global SITA, orice companie aeriană care operează în acest sistem nu va putea verifica eligibilitatea pasagerilor, nu va putea înregistra pasagerii sau bagajele acestora. Revenim cu informații imediat ce le vom primi de la sediul central SITA din Atlanta SUA”.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite