Sistem blocat, declaraţie controversată. Purtătorul de cuvânt al CNAS: “Oamenii mor oricum şi cu şi fără sistem”. Viorica Dăncilă: „Am cerut demiterea directorului și a purtătorului de cuvânt CNAS”

18 iulie 2019, 12:21

ACTUALIZARE Declarația făcută de purtătorul de cuvânt al CNAS în plin blocaj al sistemului pentru cardurile de sănătate a provocat revoltă în spațiul public. Și a generat un val de reacții.

În cursul zilei, Daniel Osmanovici a recunoscut pe pagina sa de Facebook că a reacționat nepotrivit și lipsit de empatie. Și a transmis că îi pare rău.

Premierul Viorica Dăncilă a reacţionat la problema cardurilor de sănătate şi a precizat că a solicitat demiterea directorului CNAS şi a purtătorului de cuvânt al instituţiei. Doar ca președintele CNAS este numit chiar de șeful Guvernului. Așa că doar Viorica Dăncilă îl poate destitui.

„Am cerut demiterea directorului și a purtătorului de cuvânt CNAS. Modul în care a fost gestionată problema sistemului informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate în ultimele zile și declarațiile recente ale purtătorului de cuvânt al instituției sunt absolut inacceptabile și mă voi asigura că sunt sancționate, așa cum este firesc și corect. Nu voi mai tolera astfel de derapaje și nu voi accepta trenarea unei situații care afectează mii de români în fiecare zi”, a scris premierul pe Facebook.

 

 

Deși CNAS nu este în subordinea Ministerului Sănătății, Sorina Pintea a cerut explicații și măsuri.

___________________________________________

Am accelerat procesul de remediere a situației platformei CNAS, așa încât lucrurile să reintre în normalitate cât mai repede.

Întrebat la RFI ce vor face autorităţile dacă oameni cu afecţiuni grave vor muri fiindcă că nu primesc servicii medicale din cauza blocajelor, Daniel Osmanovici a răspuns că oamenii mor oricum cu sau fără sistemul informatic. El a explicat că, potrivit legislaţiei, cabinetele medicale, farmaciile, spitalele şi laboratoarele pot să lucreze offline atunci când sunt erori şi când sistemul nu funcţionează.

Furnizorii au un termen de trei zile pentru a urca serviciile în sistem, dar mulţi se tem că li se vor imputa banii respectivi, în condiţiile în care nu pot să verifice calitatea de asigurat a pacientului.

Medicii de familie au sesizat că sistemul nu merge încă din data de 1 iulie. Casa de Sănătate a anunţat oficial că platforma este indisponibilă începând cu 5 iulie şi că va relaxa condiţiile pentru decontarea serviciilor. Nu a precizat însă care sunt problemele, de ce durează atât de mult remedierea defecţiunilor.

Şi acum trei ani, defecţiunile din sistem se ţineau lanţ. Atunci, oficialii au recunoscut că sistemul are probleme foarte grave, că multe componente hard şi-au depăşit durata de viaţă, nu exista atunci nici un contract de mentenanţă, problemă rezolvată între timp.

La Casa Naţională de Sănătate este în desfăşurare un audit al sistemului care a costat peste 20 de milioane de euro fără TVA.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite