Simone Tempestini a dominat prima etapă a Campionatului Național de Raliuri

8 mai 2019, 15:20

 

La revenirea Raliului Argeșului în calendarul competițional după o pauză de nouă ani, peste 12000 de oameni au asistat la cea mai accesibilă și spectaculoasă probă a Raliului disputată chiar în Trivale. Este al doilea succes de public înregistat de o competiție FRAS, după etapa de Coastă de la Râșnov, o altă cursă care s-a bucurat de un public extrem de numeros prezent pe probă.

Pentru Simone Tempestini este un succes aparte, tatăl său, Marco Tempestini, obținând în 2007 ultima victorie din cariera de pilot tot în Raliul Argeșului.

Colaboratorul Știrilor TVR, Adi Teslovan a câștigat Clasa 5 și duelul mașinilor cu două roți motrice, și la finalul competiției a făcut radiografia primei etape:

“Pentru noi a fost o primă etapă terminată cu un rezultat perfect: Locul 1 la clasa RC3 și Locul 1 în clasamentul automobilelor cu tracțiune/2FWD, rezultat obținut nu foarte ușor, dar până la urmă totul este bine când se termină cu bine. Etapa de la Argeș a debutat vineri cu două probe lângă Curtea de Argeș și superspeciala din Pitești în jurul stadionului Nicolae Dobrin în fața unui public extrem de numeros. Ziua de sâmbătă a cuprins 5 probe speciale, însumând 82 de kilometri, parcurși pe drumul ce pleacă de sub Cetatea Poenari traversează barajul Vidraru până la Piscul Negru, în ambele sensuri, exceptânt porțiunea pe coborârea de după barajul Vidraru. Rezultatul în clasamentul general nu m-a surprins, mă așteptam să câștige Simone Tempestini, cu o mică reținere, doar din punct de vedere al fiabilității Hyundai-ului I20 R5, Mă așteptam și ca Vali Porcilteanu să fie mult mai aproape de el în clasament, însă Simone a fost magistral, evoluțiile și experiența dobândită pe parcursul anilor în Campionatul Mondial îi conferă un avantaj de neegalat într-un campionat național.

Pentru locul 3 bătălia trebuia să fie între echipajele Bogdan Marișca/Sebi Itu, Dan Gârtofan/Tudor Mârza și Sebi Barbu/Bogdan Iancu urmați de Titi Aur/Silviu  Moraru , Cătalin Grigoriu/ Bogdan Rotaru, Cristi Dolofan/ Mihai Sandu și Costel Cășuneanu/ Vali Hard. Cam asta era previziunea mea în ceea ce privește plutonul fruntaș. Din păcate mai mulți piloți de top au încheiat prematur, Bogdan Marișca/Sebi Itu, Titi Aur/Silviu  Moraru și Cătalin Grigoriu/ Bogdan Rotaru au abandonat.

Bătălia pentru locul 3 a rămas între Dan Gârtofan și Sebi Barbu în lipsa lui Bogdan Marișca.

Pentru poziția a 5-a s-au luptat Cristi Dolofan și Costel Cășuneanu cel din urmă având o prestație extrem de plăcută chiar dacă a plecat cu un handicap de 10 secunde penalizare încă de pe proba a 2-a , el a pierdut duelul cu Cristi Dolofan pe chiar ultima probă a raliului.

La clasa RC2N nu foarte populată, lupta dându-se între echipajele Răzvan Trișnevschi/ Manuela Trișnevchi, Adrian Grigore/Vlad Terzi,  Andrei Gârtofan/Doru Vrajă, Cristi Timișcă/Gabi Lazăr. Tandemurile Cristi Timișca/Gabi Lazăr și Adrian Grigore/ Vlad Terzi au abandonat astfel că lupta pentru prima poziție s-a dat între perechile Răzvan și Manuela Trișnevschi și Andrei Gârtofan/Doru Vrajă în cele din urmă cei doi Trișnevschi și-au adjudecat victoria în fața lui Andrei Gîrtofan/Doru Vrajă dar nu foarte ușor, juniorul Gârtofan având o prestație de toată admirația.

La RC3 unde am evoluat și noi a fost la fel o luptă pentru primele poziții. Pentru noi ziua de vineri a fost plină de peripeții pornind de la o ușoară incursiune în decor, lipsa comunicației în interiorul mașinii și alegerea total neinspirată a anvelopelor pentru superspecială astfel, că la sfârșitul zilei de găseam pe un loc 2 în spatele echiapjului Mihai Manole/ Florin Dorca și urmați de tandemul Enis Arif/Carmen Poenaru. Sâmbătă putem spune că am avut un ritm perfect pentru asigurarea victoriei în ambele clase în care punctăm, exceptând ultima probă a raliului de 27 kilometri unde am fost mai puțin inspirați în alegearea anvelopelor.

La RC4 am asistat la un duel între echipajele Mihnea Mureșan/ Marc Banca, Eugen Caragui/ Robert Fus, Szabo Csongor/Rareș Fețean și Gheorghe Alexandru/Ciprian Solomon primul adjudecându-și victoria după o evoluție excelentă, urmat pe podium de Eugen Caragui/ Robert Fus și Szabo Csongor/Rareș Fețean pe locul 3.

Clasa RC5 a fost dominată de Norbert Maior cu al său Peugeot 106 Rallye urmat de concurenții de la Cupa Suzuki Bogdan Vrabie/ Levente Csegzi și Danuț Budai care s-a luptat pentru podium cu Bogdan Talșman/Andrei Mitrașcă, Andrei Georgescu/ Dumitru Gheorghe și Radu Necula/ Adrian Temeș.

Cupa Suzuki a fost câștigată de Bogdan Vrabie/ Levente Csegzi urmat de Danuț Budai/ Lucian Budai și  Bogdan Talașman/Andrei Mitrașcă

Cupa Dacia a fost adjudecată de Cristian Sugar/ V. Colceriu pe locul 2 Cristiana Oprea/ Diana Hațegan iar pe locul 3 au venit H. Balea/ M. Luncan.

La clasa 11  bătălia a fost între Bogdan Năstase/Delia Năstase și Adrian Iliescu/Rareș Badea până înainte de penultima probă unde Bogdan Năstase a abandonat astfel că podiumul a fost incomplet după numeroasele abandonuri înregistrate la această clasă. Au terminat pe locul 1 Adrian Iliescu iar pe 2 Dan Iamandi/R. Subțirelu.

La clasa automobilelor istorice podiumul a fost format din Gunther Graef/ C. Cibu locul 1 urmat pe locul 2 de D. Alexandrescu/A. Motescu iar pe 3 a venit echipajul L. Borbely/L. Kovacs

Mai pe scurt putem spune că a fost un raliu superb, organizat impecabil și desfășurat într-un cadru pe măsură cu mulți spectatori.

Această etapă merita de mult să se întoarcă în calendarul campionatului național, felicitări organizatorilor !

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Max Verstappen. Sursa foto: Profimedia Images

Podiumul salariilor din Formula 1. Max Verstappen şi Lewis Hamilton domină clasamentul