Sezonul cadourilor returnate. Retur obligatoriu în comerţul online, magazinele tradiţionale au alte reguli

2 ianuarie 2017, 19:59

Românii preferă, de multe ori, să păstreze cadourile primite, chiar dacă nu sunt tocmai ceea ce le trebuie.

Toată lumea se bucură când primeşte daruri, dar surprizele presupun riscuri: rochia primită s-ar putea să fie altă măsură, iar gadget-ul să nu se ridice la nivelul de performanţă pe care vi-l doriţi. Nu va întristaţi, în unele situaţii puteţi să schimbaţi produsul sau să primiţi banii înapoi.

Magazinele online au obligaţii clare de retur.

Iar multe dintre produsele returnate ajung din nou la vânzare, legal.

Legea prevede ca produsele cumpărate online să poată fi returnate în 14 zile, iar clientul nu trebuie nici măcar să invoce un motiv. Termenul se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat clar regulile de retur. În cazul comerţului tradiţional, consumatorii au ceva mai puţine drepturi, pentru că ei pot proba marfa înainte de cumpărare. Totuşi, în baza regulilor de garanţie, pot returna produsele cu defecte. Marile lanţuri de magazine au însă reguli de retur în avantajul clientului, dar nu pentru toate produsele.

DREPTURILE CUMPĂRĂTORILOR ÎN ONLINE

– pot cere telefonic informaţii asupra produsului, serviciilor post-vânzare, condiţiilor de livrare

– au dreptul de a returna produsul, dacă nu sunt mulţumiţi de el; nu trebuie să invoce vreun motiv

– în cazul returnării, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în 14 zile

– termenul se prelungeşte cu încă 12 luni dacă nu e menţionată în format expres existenţa dreptului de returnare

(SURSA: ANPC)

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite