Service-urile auto acuză Euroins că face abuz de poziţia dominantă pe piaţa RCA și condiționează plata despăgubirilor. Compania respinge acuzațiile

Service auto
Service auto
11 aprilie 2022, 14:33

Conform sursei citate, Euroins intenţionează să introducă un format al Cererii de Despăgubire.

„De la începutul acestui an, service-urile din România se confruntă cu tot mai multe abuzuri din partea asigurărilor. Luând exemplul Euroins, încă doi asigurători au început să plătească doar parţial despăgubirile”, se menţionează într-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit Patronatului Operatorilor de Service Auto, multe dispute au apărut în ultima perioadă pentru stabilirea soluţiilor tehnice date în cazul reparaţiilor, asigurătorii încercând să impună unităţilor de reparaţii soluţii tehnice neconforme.

„De câteva zile este forfotă mare în relaţia cu Euroins. Această societate condiţionează plata despăgubirii, făcând abuz de poziţia dominantă pe piaţa RCA şi forţând astfel implementarea în procedurile de lucru a unui contract prin care limitează drepturile păgubiţilor, adică proprietarilor de autovehicule avariate din cauza unor terţi”, se menţionează în comunicat.

Astfel, prin semnarea cererii de despăgubire, păgubitul pierde dreptul de a-şi cesiona sumele ce urmează a fi acordate ca despăgubire, nu îi este acceptată recalcularea despăgubirii în situaţia în care aceasta nu acoperă repararea prejudiciului, îi sunt impuse termene de răspuns pentru oferta transmisă, i se impune să ia de bună calculaţia asigurătorului şi abuzurile continuă.

„Nici formatul şi nici conţinutul cererii de despăgubire nu sunt reglementate, păgubitul neavând nicio obligaţie în acest sens, retransmiterea cererii de despăgubire pe formatul nou va devansa plata”, a declarat Dan Barbu, preşedintele POSA, potrivit Agerpres.

Euroins respinge acuzațiile

În replică, Euroins transmite că nu a condiționat și nu va condiționa niciodată plata de despăgubiri. În primul rând, procedurile sunt reglementate clar de Autoritatea de Supraveghere Financiară. În ultimele zile, singura modificare adusă de Euroins România în relația cu clienții ține de simplificarea procedurii prin care sunt deschise dosarele de daună. Mai precis, documentul prin care sunt solicitate despăgubiri a fost simplificat, procedura fiind transparentă, iar clienții aflând care sunt drepturile lor în relația cu compania de asigurare și cu service-urile auto. Respingem aceste acuzații nefondate și vă readucem aminte că începând cu Q4 2021, timpul necesar pentru plata despăgubirilor din partea Euroins a scăzut la mai puțin de 7 zile. Acest timp rapid de plată se datorează în special simplificării procedurilor interne și actelor pe care clienții sunt nevoiți să le completeze, se arată într-un comunicat transmis Știrilor TVR.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă