Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO ORA DE BUSINESS

Şeful CJ Prahova vrea tuneluri rutiere pe sub Munţii Carpaţi. Avantaje şi dezavantaje

Cum ar fi ca din Moldova până pe Valea Prahovei timpul de mers să se scurteze cu câteva ore bune pentru că munţii vor fi traversaţi prin tuneluri? Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova i-a propus viceprim-ministrului să se gândească bine şi să costruiască pe sub Carpaţi un tunel. În felul acesta am scăpa şi de deszăpezire, iar traficul se va fluidiza.

28 Ianuarie 2013, 20:07 |
In tuneluri nu ninge. Sa facem tuneluri!
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
In tuneluri nu ninge. Sa facem tuneluri!
Construirea unor tuneluri pe sub Munţii Carpaţi nu a prea fost discutată de niciun partid care a venit la guvernare, chiar dacă în planuri lucrările pentru un tunel pe sub munte există. Realizarea unui astfel de proiect necesită ani de muncă şi miliarde de euro cheltuite. "Bomba" a fost lansată de preşedintele Consiliului Judeţean Prahova care are şi un interes:  să ajungă turiştii mai uşor în staţiunile de pe Valea Prahovei.

"Vă mulţumesc că aţi condus Comandamentul cu pricepere şi am reuşit în 16 ore să ajung, ieri, de la Chişinău la Ploieşti. Am o singură rugăminte: în Planul de Dezvoltare Naţională şi Regională să facem şi noi un tunel prin Carpaţi, că m-am cocoţat prin Oituz, aseară târziu, şi mi-am dat seama că la câţi mineri a avut ţara asta, noi n-am făcut un tunel prin Carpaţi, rutier, ca să mai scurtăm drumurile astea, să mergem mai bine", i-a spus preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, viceprim-ministrului Liviu Dragnea în şedinţa cu prefecţii.

Ipoteza construirii unor tuneluri vine în condiţiile în care românii nu au reuşit să străpungă munţii cu autostrăzi.  Avantajul tunelului ar fi că în tunel nu cade zăpada, dar costurile ar fi chiar mai mari decât ale unor autostrăzi suspendate.

În studiul de fezabilitate pentru construirea unui tunel aflat pe tronsonul de autostradă dintre Orăştie şi Sibiu, erau prevăzute costuri de 14 milioane de euro pentru fiecare 200 de metri de tunel. Asta înseamnă că un kilometru de tunel ar costa statul român cel puţin 70 de milioane de euro. O sumă mult prea mare, în condiţiile în care aceşti bani ar fi de ajuns pentru construirea a 14 kilometri de autostradă.

Dar şi costurile tunelurilor sunt diferite în funcţie de utilajele folosite şi, nu în ultimul rând, în funcţie de cine face licitaţia.

De exemplu norvegienii, care sunt experţi în astfel de lucrări, au făcut un tunel de 25 de kilometri, cel mai lung din lume. Pentru asta, ei au plătit în urmă cu 12 ani 105 milioane de euro.

Însă chiar dacă munţii reprezintă o treime din suprafaţa României, niciun guvern nu s-a încumetat să construiască tuneluri. S-au făcut doar proiecte. De exemplu, pe Comarnic-Braşov erau anticipaţi 16 kilometri de tuneluri, iar pe tronsonul Sibiu - Râmnicu Vâlcea, încă cel puţin cinci tuneluri.

Până acum însă statul n-a avut bani pentru astfel de construcţii, iar investitorii privaţi fug de investiţii atât de mari în România.

În prezent, România are nouă tuneluri rutiere care au o lungime cumulată de sub doi kilometri. Dar mare parte dintre acestea au fost construite înainte de Revoluţie. După 1990 numai un singur tunel a mai fost inaugurat. Este vorba de tunelul de 150 de metri dintre Gheorgheni şi Bicaz.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 24°C
IASI 23°C 22°C
CLUJ 20°C 21°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 22°C 25°C
BRASOV 20°C 21°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Mai 2019, 08:51
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2019
Deschidere: 8116.3
Maxim: 8140.37
Mimim: 8109.2
Variatie: -0.08%
EL
10.95
1.38%
SNG
33.95
0.15%
TLV
2.12
0%
BRD
10.80
0.92%
SNP
0.36
0%
SNN
10.82
0.56%
FP
0.97
0.21%
SIF5
2.08
0.48%
BVB
21.80
1.84%
SIF2
1.15
0.42%
ARHIVĂ ȘTIRI