Se împlinesc 165 de ani de la nașterea lui Anghel Saligny. Inginerul român care a reușit să construiască el mai lung pod metalic din Europa la acea vreme
Pe Anghel Saligny îl știe toată lumea gratie podului de la Cernavodă pe care l-a proiectat și construit în 1890. Adică acum 130 de ani. Cu toate că la licitația organizată de guvern s-au prezentat mai multe firme străine, proiectul a fost câștigat de inginerul român. Și nu pe pile fiindcă nu dăduse niciun comision. Pur și simplu pentru că, așa cum a dovedit-o și timpul, era cel mai bun.
Pe lângă faptul că era cel mai lung pod metalic din Europa la acea vreme, Saligny venea cu două mari inovații: sistemul de grinzi cu console pentru suprastructura și folosirea oțelului moale.
Cât credeți că i-a luat inginerului nostru să-l construiască? Mai puțin de cinci ani. Vă vine să credeți, în condițiile în care astăzi, banalul pasaj suprateran care leagă doua bulevarde bucureștene, Mihai Bravu și Văcărești, cu o lungime de 6 ori mai mică, și nu peste Dunăre a durat tot cinci ani. Și asta e un record.
Nu mai vorbim de viaducte peste mici vai, care se prăbușesc la un an de la tăierea panglicii. Podul lui Saligny, pe care au circulat vreme de 130 de ani trenuri, și pe care circulă și astăzi, are o deschidere de peste 4 kilometri. Să fi fost Saligny mai bun?