Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO PRIM PLAN

Se caută constructori pentru autostrăzile Piteşti-Craiova şi Comarnic-Braşov

Pentru autostrada Piteşti-Craiova s-au înscris patru consorţii din străinătate şi unul din România. Cât despre autostrada Comarnic-Braşov, acest proiect a intrat în faza de negociere directă cu firmele care au depus oferte. Cât de mult va grăbi construcţia autostrăzilor parteneriatul public privat a fost subiectul dezbaterii de la emisiunea "Prim Plan".

08 Mai 2013, 21:14 (actualizat 08 Mai 2013, 23:04) |
Se caută constructori pentru două autostrăzi
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Se caută constructori pentru două autostrăzi
Cinci consorţii sunt interesate să construiască în concesiune autostrada Piteşti-Craiova, anunţă premierul Victor Ponta. Încep negocierile cu firmele interesate să facă un parteneriat cu statul pentru autostrada Comarnic-Braşov care ar trebui să fie gata până în 2016, aşa cum a promis premierul.

Pentru autostrada Piteşti-Craiova s-au înscris patru consorţii din străinătate şi unul din România. Cât despre autostrada Comarnic-Braşov, acest proiect a intrat în faza de negociere directă cu firmele care au depus oferte.

Interesaţi de acest tronson sunt italienii de la Impregillio care construiesc un lot din autostrada Orăştie-Sibiu şi firmele conduse de Dorinel Umbrărescu. Mai sunt şi francezii de la Vinci, în parteneriat cu grecii de la Aktor, precum şi o firmă din China.

În 2004, Guvernul a încredinţat companiei Vinci din Franta construcţia acestui tronson, însă noul cabinet, venit după puţin timp la Palatul Victoria, a anulat contractul. În 2009, un consortiu străin, format din aceiaşi francezi de la Vinci şi grecii de la Aktor, a primit iarăşi lucrarea în parteneriat public-privat, însă, după nici 6 luni, a renunţat, din lipsă de bani. De curând, la vizita făcută la Paris, premierul Victor Ponta a avut o întrevedere cu reprezentanţii firmei Vinci, pe care a încearcat să-i aducă din nou în România.

Autostrada Comarnic-Braşov va trece pe lângă Buşteni, Sinaia, Poiana Ţapului, Predeal, Râşnov şi iese la Cristian.

Actualul guvern are un obiectiv de greu de atins: în trei ani să finalizeze cei 58 de km de autostradă care taie munţii.

Proiectul va fi realizat în concesiune. Firma care va câştiga, va construi autostrada pe banii ei şi, mai apoi, prin taxa de autostradă, timp de 26 de ani, îşi va recupera investiţia. Costul construcţiei este estimat la 1,2 miliarde de euro.

VIDEO
Autostrăzi în pas de melc. Prim Plan
Valentin Stoica - director general Search Corporation, Gheorghe Boeru - preşedinte al Romair Consulting, Ion Lixandru - vicepreşedinte al Asociaţiei române de logistică şi jurnalistul Doru Cireaşă au dezbătut miercuri seara, la Prim Plan, dacă metoda parteneriatului public privat (PPP) va grăbi sau nu construcţia acestor autostrăzi.

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 27°C 29°C
IASI 26°C 29°C
CLUJ 24°C 26°C
CONSTANTA 24°C 23°C
CRAIOVA 27°C 27°C
BRASOV 23°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 25 Mai 2019, 22:55
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-05-2019
Deschidere: 8109.89
Maxim: 8189.13
Mimim: 8099.84
Variatie: 0.98%
TLV
2.13
2.13%
SNG
34.00
0.59%
BRD
10.82
0.37%
SNN
10.80
0.37%
SNP
0.36
2.51%
FP
0.96
0.41%
TEL
20.40
0.49%
EL
11.05
0.45%
TGN
357.00
0%
SIF5
2.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI