Spania: 17 bebeluși s-au îmbolnăvit de așa-zisul "sindrom al omului-lup", după ce au primit din greșeală medicamente împotriva căderii părului

Scandal în sistemul sanitar spaniol. 17 bebeluși au fost depistați cu așa-zisul sindrom al omului-lup, după ce au primit din greșeală medicamente împotriva căderii părului. Ne oferă amanunte corespondentul TVR în Spania, Felix Damian.

29 August 2019, 20:39 Știrile TVR |
$article.media.images[0].description
Eroare medicală"

Cel puțin 17 copii din regiunile spaniole Cantabria, Andaluzia și Valencia suferă acum de hipertricoză după ce au primit un tratament greșit care le-a provocat o creștere abundentă a părului pe tot corpul.

Copiii afectați, cu vârste sub 1 an, aveau nevoie de un medicament pentru aciditatea stomacală și au primit în schimb un tratament pentru stimularea creșterii părului. Medicamentul provenea de la o firmă din India, iar farmaciștii l-au folosit pentru prepararea unui sirop, care a fost administrat apoi de părinți.

Situația a fost depistată încă din luna iunie, când au fost descoperite primele anomalii în rândul pacienților. Farmaciștii nu știau că în recipienții de omeprazol se află de fapt minoxidil, o substanță folosită la tratarea căderii părului.

Numărul copiiilor care suferă din cauza acestei situații nu a mai crescut în ultima lună, iar administrația sanitară a retras toate pachetele de omeprazol produse de firma din India.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 36°C 37°C
IASI 31°C 29°C
CLUJ 29°C 25°C
CONSTANTA 31°C 30°C
CRAIOVA 34°C 31°C
BRASOV 28°C 27°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI