Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
CORESPONDENŢĂ DE LA MOSCOVA

Rusia, deranjată de standardul european al viitoarei linii ferate Iaşi-Chişinău

În Republica Moldova va fi construită o linie ferată cu ecartament european. Moscova nu vede cu ochi buni acest lucru fiindcă infrastructura feroviară a ţării vecine funcţionează acum pe standard rusesc - distanţa dintre roţi este mai mare decât pe restul continentului. Liviu Iurea vine cu amănunte.

 

03 Iulie 2014, 08:57 (actualizat 03 Iulie 2014, 09:00) |

România şi Republica Moldova  intenţionează să contruiască o linie ferată cu ecartament european între Iaşi şi Chişinău. Însă acum infrastructura feroviară a ţării vecine funcţionează pe standardul rusesc, moştenit din perioada sovietică. Are ecartamentul de 1520 de mm, mai larg decât cel de pe restul continentului, care este de 1435 de mm.

Dacă vor alege această cale, sincer să fiu, nu prea înţeleg ce rezultate vor să obţină. Fără îndoială, baza transportului de mărfuri sunt regiunile care au fost parte a Uniunii Sovietice, zone cu conexiuni spre China şi Asia de Sud-Est. Pragmatic vorbind, în condiţiile concurenţei actuale, linia cu ecartament larg ar trebui considerată un avantaj, nu o abatere de la normele europene, a declarat preşedintele Căilor Ferate Ruse, Vladimir Yakunin.

În fiecare an, la Soci, se organizează tradiţionala  "Reuniune  1520" ,  la care participă  nu numai companiile feroviare cu ecartament larg, dar şi  firme  occidentale specializate în tehnologie de ultimă generaţie. În cadrul forumului se semnează acorduri importante şi se creionează strategiile de dezvoltare pe viitor.

În ciuda izolării Rusiei pe plan internaţional pe fondul crizei din Ucraina, feroviarii ruşi rămân pragmatici. Ei mizează  pe avantajele  ecartamentului  larg  şi spun că infrastrucura feroviară existentă  poate  contribui  şi mai mult la  dezvoltarea şi interconectarea coridoarelor de transport care leagă  Europa, Rusia şi Asia.

 

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 17°C 14°C
IASI 17°C 14°C
CLUJ 17°C 13°C
CONSTANTA 12°C 12°C
CRAIOVA 21°C 15°C
BRASOV 15°C 8°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Aprilie 2019, 23:56
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-04-2019
Deschidere: 8279.83
Maxim: 8352.28
Mimim: 8279.83
Variatie: 0.86%
BRD
13.60
2.39%
FP
0.96
0.63%
SNG
33.45
0.6%
TLV
2.15
1.88%
TGN
350.00
0.28%
SNN
10.86
1.69%
EL
11.05
0.9%
WINE
19.00
1.06%
SIF2
1.20
0.84%
TBM
0.30
1.69%
ARHIVĂ ȘTIRI