Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Românii au cumpărat mai puţine electrocasnice în trimestrul trei. Vânzările de telefoane au crescut

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a scăzut cu 1,3% în trimestrul al treilea, la 337 de milioane de euro, ca urmare a scăderii vânzărilor la electrocasnice.

16 Noiembrie 2012, 14:52 |
Evoluția vânzărilor / FOTO: GfK

Vânzările au fost mai bune pentru sectoarele Telecom, Imprimante și Multifuncționale și Electronice. Piața de IT a fost relativ stabilă, în timp ce sectorul Foto a înregistrat o scădere rapidă față de ratele de creștere din prima parte a anului. În categoria electrocasnicelor mici vânzările au scăzut cu 7%, iar la electrocasnicele mari, scăderea s-a apropiat de 10%, potrivit unui studiu realizat de GfK.

Creşteri în Telecom

Românii au cumpărat mai multe telefoane mobile şi smartphone-uri în trimestrul trei, vânzările din Telecom crescând cu 12,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 53 milioane de euro.

„Datorită portofoliului variat de produse, segmentul de telefoane smartphone a reușit să determine o creştere a valorii pieţei de telecom. Deși piaţa este dominată de telefoanele ce încorporează sistemul de operare Android, s-a constat o creştere și pentru cele cu Windows Phone. Telefoanele de tipul mobilephones rămân dominante în ceea ce priveşte volumul pe piaţa totală de telecom şi în trimestrul al treilea al anului 2012”, se menţionează în comunicatul GfK.

Electronice: O piață a televizoarelor

Vânzările din sectorul de Electronice au crescut cu 3,5%, la 60 milioane de euro, 50 milioane de euro provenind doar din vânzările de televizoare plate.

„Performanța stabilă a întregului sector poate fi atribuită evoluțiilor pozitive de pe piața televizoarelor plate. Acest lucru arată că pentru restul electronicelor, vânzările sunt încă slabe și în scădere. Dacă piața de electronice va continua pe același trend și în T4 2012, atunci televizoarele vor fi încă o dată cele care vor salva situația; poate cu o revenire timidă a segmentului de audio”, se mai spune în comunicat.

Scăderi în IT

În sectorul IT, vânzările au scăzut în perioada analizată cu 1,1%, la 96 milioane de euro. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare scădere a fost cea a monitoarelor, urmată de calculatoarele desk computing şi camerele web. Laptopurile au rămas încă sub valoarea din același trimestru al anului 2011. Creșteri importante faţă de T3 2011 au înregistrat tastaturile şi maușii. Vânzările de tablete continuă sa crească şi în acest trimestru.

Vânzările de camere foto digitale și rame foto digitale au scăzut

Evoluția bună a vânzărilor din categoria foto care a început încă din prima parte a anului, poziționând acest sector pe un drum ascendent, s-a terminat brusc în T3 2012. Vânzările de camere foto digitale și rame foto digitale au scăzut cu 2%. Valoarea totală din trimestrul trei a fost 12 milioane de euro, la fel ca în trimestrul anterior.

„Camerele foto compacte au fost cele care au scăzut cu 9%, septembrie fiind în mod special o lună foarte slabă prin prisma unei cereri mai scăzute decât în lunile anterioare și a unui număr mai redus de promoții. Segmentul compactelor care costă mai puțin de 100 EUR a fost cel mai afectat în acest trimestru”, precizează GfK.

Electrocasnicele mici şi mari, în scădere

Categoria electrocasnicelor mici a avut în 2012 un al treilea trimestru dificil, cu vânzări totale în scădere cu 7% până la 25 milioane de euro.

„Vânzările au fost afectate negativ de performanța multor grupe de produse, dar mai ales de cele cu scădere de două cifre cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, storcătoarele de fructe și legume și uscătoarele de păr. În cazul aparatelor pentru prepararea alimentelor, toate segmentele au contribuit la declinul sectorului”, mai spune studiul GfK.

Creșteri semnificative se regăsesc la categoria de aparate pentru prepararea băuturilor calde.

Sectorul electrocsnicelor mari a scăzut cu 9,9% în valoare în T3 comparativ cu același trimestru din 2011, înregistrând 84 milioane de euro.

„Similar cu celelalte evoluții trimestriale, și în T3 2012 piețele de aragazuri, frigidere și mașini de spălat rufe trec prin vremuri dificile, înregistrând rate de scădere de două cifre. Declinul acestor piețe mari, -12% în medie, este cauzat în mare parte de scăderi importante în cererea consumatorilor (unități vândute), prețul mediu diminuându-se cu nu mai mult de 5% în acest trimestru față de T3 2011”, se mai menţionează în studiu.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 20°C 22°C
IASI 18°C 21°C
CLUJ 22°C 25°C
CONSTANTA 12°C 13°C
CRAIOVA 19°C 22°C
BRASOV 18°C 22°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Aprilie 2019, 01:38
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-04-2019
Deschidere: 8402.88
Maxim: 8413.64
Mimim: 8350.16
Variatie: -0.53%
TLV
2.15
1.14%
FP
0.97
0.21%
SNP
0.38
0.4%
SNG
33.90
0.15%
BRD
13.70
0.87%
TGN
350.00
0%
SNN
10.38
4.49%
EL
10.70
3.26%
COTE
78.00
1.02%
SIF5
2.07
0%
ARHIVĂ ȘTIRI