Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

România TV, amendată cu 50.000 de lei pentru preluarea înregistrării cu Emil Boc nud

CNA a decis astăzi să amendeze România TV cu 50.000 de lei, din cauză că în două emisiuni de ştiri din 14 februarie a difuzat o înregistrare în care Emil Boc apare nud. Imaginile au fost preluate de la Antena 1, post sancţionat săptămâna trecută cu întreruperea emisiei timp de zece minute.

21 Februarie 2012, 13:45 |
Tehnologia americană aduce publicul şi mai aproape de echipele favorite

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis să amendeze România TV pentru că televiziunea de ştiri a difuzat înregistrarea cu Emil Boc în emisiunile de la orele 14.00, respectiv 16.00. Pentru difuzarea acelor imagini Antena 1 a trebuit să îşi întrerupă emisia pentru 10 minute, vinerea trecută, în intervalul 19.00-19.10 , iar OTV a fost amendată cu 200.000 de lei (amenda maximă posibilă).

Motivul sancţiunii mai puţin severe în cazul România TV este acela că, în emisiunile de ştiri în care a fost prezentată înregistrarea cu Emil Boc, comentariile din studio au fost critice la adresa modului în care imaginile au fost difuzate la Antena 1. Totodată, imaginile difuzate la România TV au fost uşor blurate, spre deosebire de Antena 1 şi OTV, care au transmis imaginile neblurate.

"Nu cred că este cazul să punem la îndoială demersul jurnalistic, pentru că este foarte clar, cel puţin prin vorbe, ne-am desolidarizat de ce s-a întâmplat la un alt post de televiziune", a declarat pentru Mediafax Roxana Niculescu, directorul de programe al televiziunii România TV. Ea a precizat că România TV îşi asumă greşeala de a nu fi blurat mai bine imaginile şi de a le fi difuzat în buclă.

"Imaginile trebuiau date odată, după părerea mea, ceea ce am reuşit să fac într-un final. S-au dat odată spre exemplificare, pentru dezbaterea politică şi pentru apărarea breslei", a mai spus Niculescu.

Dan Grigore, membru al CNA, a spus însă că "demersul jurnalistic al România TV este depreciat în fapte de ce se întâmplă pe ecran". Christian Mititelu, un alt membru al Consiliului, a întrebat-o pe Roxana Niculescu cine a fost persoana din România TV care şi-a dat acordul pentru difuzarea respectivelor imagini. "Producătorul emisiunii şi-a gândit astfel emisiunea", a răspuns Roxana Niculescu, precizând că se va interesa cine este exact respectiva persoană.

"Nici măcar nu se ştie cine a răspuns de demersul ăsta", a tras concluzia Dan Grigore. El a mai spus că este evident "derapajul" în privinţa difuzării imaginilor cu Emil Boc. "Faptul că limbajul a fost altfel nu mă interesează", a spus Dan Grigore. "A fost o ipocrizie", a spus, în schimb, Christian Mititelu. "A fost o formalitate de blurare, o ipocrizie", a spus şi Dan Grigore.

În schimb, Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus că nu se compară modul în care au fost difuzate imaginile la România TV cu modul în care au fost difuzate la Antena 1 şi OTV. "Problema este că aţi blurat foarte transparent. Este o eroare impardonabilă. Dar nu trebuiau date nici blurate. Din punctul meu de vedere, putea să fie dată o imagine statică. Nu am nimic împotriva dezbaterii, dar imaginile nu aveau ce să caute. Problema este şi că au fost difuzate în mai multe rânduri", a spus Narcisa Iorga.

"Sunt nişte diferenţe (faţă de Antena 1 şi OTV, n.r.). Este acest context critic în care au fost puse imaginile respective, la adresa celor care le-au difuzat. În acelaşi timp, imaginile sunt slab blurate şi lezează dreptul la viaţă privată", a spus şi Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

Propunerea de amendare a România TV cu 50.000 de lei a primit şapte voturi "pentru" (Ioan Onisei, Gelu Trandafir, Dan Grigore, Răsvan Popescu, Christian Mititelu, Cristina Trepcea şi Mihai Mălaimare) şi două voturi "împotrivă" (Narcisa Iorga şi Constantin Duţu). Mihai Mălaimare, membru al CNA, a propus monitorizarea televiziunii B1 TV, care ar fi difuzat la rândul său imaginile cu Emil Boc nud.

Sancţiunea în cazul România TV a fost aplicată pentru încălcarea articolului 3, alineatul 1 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Prin difuzarea şi retransmisia serviciilor de programe se realizează şi se asigură pluralismul politic şi social, diversitatea culturală, lingvistică şi religioasă, informarea, educarea şi divertismentul publicului, cu respectarea libertăţilor şi a drepturilor fundamentale ale omului", dar şi pentru încălcarea articolului 30 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine".

De asemenea, CNA a considerat că România TV a încălcat articolul 32, alineatul 2 din Cod - "Nu orice interes al publicului trebuie satisfăcut, iar simpla invocare a dreptului la informare nu poate justifica încălcarea dreptului la viaţă privată", articolul 33, alineatul 1 din Cod - "Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei" şi articolul 34, alineatele 1 şi 2 din Cod - "Orice persoană are dreptul la propria imagine" şi "Este interzisă difuzarea imaginii sau vocii persoanei aflate într-un spaţiu privat fără acordul scris al acesteia".

 

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CULTURĂ
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 14°C
IASI 9°C 13°C
CLUJ 6°C 10°C
CONSTANTA 10°C 9°C
CRAIOVA 11°C 12°C
BRASOV 5°C 11°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 28 Februarie 2020, 23:15
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 28-02-2020
Deschidere: 9562.63
Maxim: 9562.63
Mimim: 9121.27
Variatie: -4.62%
TLV
2.38
5.07%
FP
1.27
3.79%
SNG
32.85
2.67%
SNP
0.37
7.67%
BRD
14.50
4.62%
SNN
14.28
6.3%
SIF3
0.37
4.88%
EL
10.00
4.31%
TGN
294.00
1.66%
TRP
0.29
6.04%
ARHIVĂ ȘTIRI