România mimează promovarea turistică. Turiștii străini nu știu ce să viziteze la noi în țară

De mai bine de jumătate de an, Ministerul Turismului încearcă să convingă influencerii români şi străini să facă reclamă României ca destinaţie turistică. Însă, fără niciun rezultat, şi nu doar pentru că bugetul oferit este mic, ci şi pentru că nu există un studiu care să arate direcţiile în care se doreşte promovarea. Aşa se face că România reuşeşte să atragă de trei ori mai puţini turişti străini decât o fac vecinii noştri bulgarii.

18 Ianuarie 2023, 19:14 Știrile TVR |

Imiginile noastre prezintă România așa cum este văzută de Raul Dumitru, vlogger de turism. Are peste 100 de mii de urmăritori şi promovează ţara noastră ca destinaţie turistică, ori de câte ori are ocazia.

”Sunt îndrăgostit de Maramureş şi Bucovina, dar să nu uităm şi celelalte destinaţii care ar impresiona orice străin, cum ar fi Transfăgărăşan, Delta Dunării, Apusenii, satele săseşti”, ne spune Raul Dumitru - vlogger de turism.

Ministerul Turismului vrea să convingă influenceri care au cel puţin 100 de mii de urmăritori să promoveze România ca destinaţie de weekend, pe toate reţelele sociale. În acest sens a fost pus un anunț pe site-ul de achiziţîi publice, în care autorităţile mai aşteaptă de la vloggeri să promoveze gastronomia românească şi evenimente desfăşurate la noi în ţară.

”Nu s-a prezentat nimeni. Primul rateu a fost că suma a fost prea mică. Suma alocată a fost destul de mică 40 mii euro. Am făcut-o de 5 ori mai mare, iar ulterioarele ratări le-am avut din punct de vedere tehnic. Anumite condiţîi nu au fost îndeplinite”, a declarat la TVR Constantin Daniel Cadariu - ministrul Turismului,

Experţii în marketing spun că bugetul alocat unei astfel de campanii ar trebui să fie de cel puţin 500 de mii de euro. Mare problemă este, însă, faptul că România nu are un studiu care să arate pe cine vrea să atragă şi care sunt destinaţiile pe care vrea să le promoveze.

”Acest tip de marketing oferă o credibilitate şi vizibilitate la un raport de beneficiu-cost foarte bun. Procesul mix de marketing începe de la audienţa pe care o vizăm, să îi înţelegem exact nevoile şi să înţelegem exact cu ce ar trebui să ne afişăm în faţa lui ca să fim credibili şi convingători ca aceştia să ne viziteze”, spiune Vlad Berindean - specialist în marketing turistic.

”Străinii sunt interesaţi de Dracula, sunt interesaţi de peisaje pitoreşti, de arhitectura Micului Paris. Fiecare are un set de interese specifice. În general, România este cunoscută pentru Transilvania”, susține și Andy Popescu - vlogger.

În prezent, străinii ajung din întâmplare în România. Tal şi soţia lui au venit din Israel pentru un sfârşit de săptămână pe Valea Prahovei. Bucureştiul l-au lăsat la final.

”I-aş da 8 din 10. Mi-au plăcut peisajele. Sunt minunate. Casele, oamenii de acolo, sătenii. A fost minunat!”, povestește Tal Biton - turist.

Până când vom avea o strategie clară privind promovarea ţării noastre ca destinaţie turistică, bulgarii atrag de 3 ori mai mulţi turişti străini decât noi.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 2°C 1°C
IASI 1°C 3°C
CLUJ 1°C 2°C
CONSTANTA 1°C 2°C
CRAIOVA 4°C 3°C
BRASOV 0°C -1°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI