România, fără brand de țară. Un consiliu va analiza eficiența investiției în Frunză

26 aprilie 2022, 16:45

De la cele mai frumoase momente ale naturii, la sentimentul că te-ai pierdut printre ele.

Emad El Sammad, turist: Nu l-am văzut înainte. Acum văd câmpuri verzi, văd cascade spectaculoase, este frumos. Ar trebui să fie pe YouTube, la reclame.

Este unul dintre cele 3 clipuri care promovează România. A costat 5 milioane de euro şi ar fi trebuit difuzat pe canale tv de mare audiență din străinătate zece ani, începând din 2011.

Emad  l-a văzut prima dată când i l-am arătat noi. Este din Seattle şi este pentru prima dată în România. A fost în Braşov, la Bran, şi a lăsat capitala pentru ultima zi din vacanţă.

Emad El Sammad, turist: Colegul meu de muncă, din SUA,  mi-a spus nu te duce în Italia sau Spania, du-te în România şi nu o să regreţi.

A descoperit România căutând singur pe internet informaţiile de care avea nevoie.

Emad El Sammad, turist: Cred că Guvernul României ar trebui să facă ceva pentru această ţară frumoasă, pentru ca oamenii din întreaga lume să o cunoască mai bine.

Şi a făcut. A cheltuit 30 de milioane de euro, bani europeni, pentru brandul de ţară – vestita frunză. Un simbol care nu a făcut ca România să fie mai cunoscută peste hotare. Ministrul Turismului mai face o încercare, tot cu frunza.

Constantin Daniel Cadariu, ministrul Turismului: Am modificat unul din ordinele de ministru care reglementează activitatea din turism şi am instituit ca obligatorie afişarea brandului, a logo-ului de către toate structurile de primire turistică din România.

Gabriel Aftenie, director Centru de Informare Turistică Bucureşti: Acea frunză încorporează şi zona de munte, şi Dunărea, şi marea. Brandul de ţară nu reprezintă frunza. Frunza este doar o emblemă a acestui brand de ţară.

Mădălina Chiţu, jurnalist TVR: După 2 ani în care numărul turiştilor străini care au ajuns la noi în ţară s-a prăbuşit,  Ministerul Turismului şi-a propus anul acesta să atragă în România la fel de mulţi străini ca în 2019, atunci au venit peste 2,6 milioane de persoane, care au cheltuit aproape 7 miliarde de lei.

Sunt planuri mari dar până când nu va exista o strategie clară de promovare, turiștii străini vor veni în România mai mult din întâmplare sau după căutări pe diverse site-uri.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Trei vești proaste despre vacanțele de anul acesta

România a pierdut un milion de turiști străini, în ultimii patru ani