România, fără brand de țară. Un consiliu va analiza eficiența investiției în Frunză

România încearcă din nou o competiţie cu alte state pentru a aduce cât mai mulți turiști! Ministrul responsabil a înfiinţat un consiliu de brand turistic ca să analizeze ce am câștigat după investiția de 30 de milioane de euro într-un deceniu și ceva de când Frunza este simbolul României. Apoi va decide dacă defilăm în continuare cu frunză. Până atunci, străinii care ajung aici o fac mai mult din inerţie.

26 Aprilie 2022, 16:45 (actualizat 26 Aprilie 2022, 19:05) Știrile TVR |

De la cele mai frumoase momente ale naturii, la sentimentul că te-ai pierdut printre ele.

Emad El Sammad, turist: Nu l-am văzut înainte. Acum văd câmpuri verzi, văd cascade spectaculoase, este frumos. Ar trebui să fie pe YouTube, la reclame.

Este unul dintre cele 3 clipuri care promovează România. A costat 5 milioane de euro şi ar fi trebuit difuzat pe canale tv de mare audiență din străinătate zece ani, începând din 2011.

Emad  l-a văzut prima dată când i l-am arătat noi. Este din Seattle şi este pentru prima dată în România. A fost în Braşov, la Bran, şi a lăsat capitala pentru ultima zi din vacanţă.

Emad El Sammad, turist: Colegul meu de muncă, din SUA,  mi-a spus nu te duce în Italia sau Spania, du-te în România şi nu o să regreţi.

A descoperit România căutând singur pe internet informaţiile de care avea nevoie.

Emad El Sammad, turist: Cred că Guvernul României ar trebui să facă ceva pentru această ţară frumoasă, pentru ca oamenii din întreaga lume să o cunoască mai bine.

Şi a făcut. A cheltuit 30 de milioane de euro, bani europeni, pentru brandul de ţară - vestita frunză. Un simbol care nu a făcut ca România să fie mai cunoscută peste hotare. Ministrul Turismului mai face o încercare, tot cu frunza.

Constantin Daniel Cadariu, ministrul Turismului: Am modificat unul din ordinele de ministru care reglementează activitatea din turism şi am instituit ca obligatorie afişarea brandului, a logo-ului de către toate structurile de primire turistică din România.

Gabriel Aftenie, director Centru de Informare Turistică Bucureşti: Acea frunză încorporează şi zona de munte, şi Dunărea, şi marea. Brandul de ţară nu reprezintă frunza. Frunza este doar o emblemă a acestui brand de ţară.

Mădălina Chiţu, jurnalist TVR: După 2 ani în care numărul turiştilor străini care au ajuns la noi în ţară s-a prăbuşit,  Ministerul Turismului şi-a propus anul acesta să atragă în România la fel de mulţi străini ca în 2019, atunci au venit peste 2,6 milioane de persoane, care au cheltuit aproape 7 miliarde de lei.

Sunt planuri mari dar până când nu va exista o strategie clară de promovare, turiștii străini vor veni în România mai mult din întâmplare sau după căutări pe diverse site-uri.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 35°C 34°C
IASI 34°C 32°C
CLUJ 33°C 34°C
CONSTANTA 27°C 27°C
CRAIOVA 34°C 33°C
BRASOV 29°C 30°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI