Reputația, primul criteriu în succesul personal

23 noiembrie 2020, 08:31

Cezar Găzdoiu lucrează de 15 ani în resurse umane. De doi ani s-a mutat împreună cu familia în Emiratele Arabe unde şi-a şi deschis o afacere. Până să înțeleagă nevoia unui brand prersonal, adică să își construiască o imagine de încredere pentru colabortori, s-a lovit de mult eșecuri.

Cezar Găzdoiu, consultat HR: În momentul în care mi-am dat seama că este foarte greu să intru în această piață, și că multe uși îmi erau închise, întâlniri refuzate, chiar dacă  am o groază de experiență în domeniul meu, lucrasem practic într-o bulă.

De refuz se lovesc tot mai mulți angajați, antreprenori și cei care aspiră la funcții de conducere, atunci când specialiștii din HR le verifica reputația personala. O demonstrează și o cercetare recentă.

Mădălina Samoilă, jurnalist TVR: Potrivit studiului, 90% dintre angajatori spun că analizează brandul personal al angajatului în procesul de recrutare. Ce însemnă asta mai exact, Facebook, Linked In, Twitter, Instagram, platformele pe care avem conturi ajung să fie minuțios verificate înainte să ajungeți în faza de interviu.

Directorii de resurse umane din marile companii spun că documentarea pe social media poate face diferență.

Ioana Săceanu, directorul de resurse umane al unei companii din România: Vorbim despre căutări pur și simplu despre candidatul care ajunge să fie finalist în procesul de recrutare, dacă este interesat de domeniul pe care îl reprezintă, dacă a fost la conferințe, dacă a fost speaker dacă a scris articole din domeniul lui dacă s-a făcut remarcat în acele abilitați pe care noi vrem să le aducem în companie, dacă găsim aceste informații e o certitudine în plus într-o perioadă de incertitudine.

Cei care vor să aibă grija de imaginea personală fie își construiesc singuri reputaţia, fie apelează la specialişti.

Alina Stoian, specialist în branding personal: Ceea ce oamenii văd și percep despre noi se numește reputație. În momentul în care începi să o construiești să fii autentic pentru că se vede lucrul acesta, poți să nu pornești cu autenticitate, atunci când construiești povestea e important să fii autentic, pentru că oamenii își dau seama de autenticitate, consecvența și consistența în comunicare.

Același studiu arată că aproape jumătate dintre angajații de până în 45 de ani au înțeles importanța reputației personale, și 30 la suta deja investesc în schimbări legate de zona asta.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite