Reportaj Deutsche Welle | Portul Constanța, vital pentru cerealele aduse din Ucraina. Presiune tot mai mare asupra infrastructurii de la Marea Neagră

26 mai 2022, 15:13

Mai multe echipe de jurnalişti străini au venit în România, ca să afle ce planuri au autorităţile noastre pentru a facilita tranzitul produselor agricole.

Cerealele din Ucraina nu ar fi ajuns niciodată în portul Constanța înainte de invazia rusă. Ar fi fost livrate din portul Odesa, acum inoperabil. O afacere bună pentru operatori, dar există îngrijorări în privința capacității.

Industria de profil a Ucrainei crescuse la 15% din comerțul global în ultimul deceniu.

Multe nave pleacă spre Africa de Nord și Orientul Mijlociu. Dacă apar perturbări în lanțul aprovizionare, apar temeri reale privind o viitoare criză a alimentelor.

Cerealele din Ucraina sosesc cu camionul, cu barja sau cu trenul. Portul Constanța are o problemă majoră: 700 dintre aceste vagoane ruginesc pe liniile pu’in folosite ale portului din cauza unor litigii între stat și companii private. Conform ministrului Transporturilor, printr-un nou proiect în valoare de 40 de milioane de euro, în România vor fi refăcute 95 de linii ferate până la finalul anului.

Apropierea verii înseamnă manipularea și transportul mai multor cereale. Și pentru că sfârșitul războiului nu se întrevede, presiunea asupra infrastructurii de la Marea Neagră va crește și mai mult.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite