Reguli pentru călătoria cu avionul după pandemie. Cu masca pe față, bagaje mai puține, asigurări medicale consistente. Primele semne ale unor norme de lungă durată

Cu aeroporturi din întreaga lume închise și cu avioane ținute la sol, e greu de imaginat acum cum va arăta transportul aerian de pasageri după pandemia de coronavirus. Primele semne ne dau însă un indiciu. China a reînceput turismul intern, în timp ce compania Air New Zealand a înregistrat un vârf al rezervărilor, pe măsură ce se ridică restricțiile, notează The Independent.

22 Aprilie 2020, 13:50 | Mihaela Carpea |
Zbor în timp de pandemie / FOTO: pixabay.com

Zborurile regulate continuă în mare parte a lumii, cu Heathrow, Frankfurt și Dublin drept centre cheie, dar cei mai mulți pasageri sunt fie cetățeni care se întorc acasă (Heathrow este unul dintre punctele de repatriere), fie pasageri care sunt nevoiți să călătorească pentru probleme urgente de familie. Unii călătoresc însă și pentru afaceri care nu suportă amânare. Potrivit autorităților și personalului medical, de obicei este vorba despre aceiași oameni. Și mai este o categorie a muncitorilor care trebuie să facă naveta către locul de muncă.

Pe aeroportul Heathrow, au fost amplasate indicatoare prin care li se amintește pasagerilor să respecte recomandările autorităților, să lase o distanță de cel puțin 2 metri între ei.

“Colegii noștri ajută la organizarea cozilor la terminale și la degajarea spațiului acolo unde este posibil”, a precizat conducerea aeroportului.

La Sosiri au fost extinse procedurile de monitorizare, a fost întărită prezența doctorilor și a personalului auxiliar și sunt înmânați fluturași cu instrucțiuni.

Broșurile oferă informații nu doar despre protecția proprie, ci și despre protejarea celor din apropiere și a personalului medical – necesitatea de a te spăla cât mai des pe mâini, cum să reduci riscul de contaminare atunci când tușești sau strănuți.

Companiile aeriene se străduiesc să reducă la minimum contactul și în aeronave. Unele nu pun în vânzare biletele pentru scaunele din mijloc, pentru a crește distanța dintre pasageri de la 50 de cm la un metru. La clasa Economic însă, distanțarea poate fi mai mică de un metru între rânduri.

Când vor fi permise zborurile pentru vacanțe și pentru afaceri curente, pasagerii vor trebuie să se intereseze în privința restricțiilor impuse de autoritățile de la destinație. Multe țări care încă permit zborurile impun automat regula celor două săptămâni de izolare la sosire.

De asemenea, ar putea fi impuse și alte reguli, dintre care unele costisitoare. Autoritățile din Thailanda, de exemplu, cer un certificat de sănătate care să arate că pasagerul “nu prezintă niciun risc de a fi infectat cu coronavirus”, eliberat cu nu mai mult de 72 de ore înainte de data călătoriei, precum și o asigurare de 100 de mii de dolari, care să acopere “boala declanșată de COVID-19”.

Și drumul până la aeroport trebuie să respecte regulile de transport în public. Este foarte posibil ca, în viitor, accesul la terminal să fie restricționat pentru însoțitorii care vor să îi salute pe cei ce pleacă.

Canada a impus și regula purtării măștii pentru pasagerii curselor aeriene. Toți, indiferent de tipul de cursă la care se îmbarcă, trebuie să folosească măști sau să își acopere nasul și gura în timpul călătoriei, mai ales acolo unde nu se pot respecta regulile distanțării sociale. Măștile trebuie purtate la punctele de verificare și ori de câte ori o impun angajații aeroportului sau membrii personalului medical.

Punctele de verificare rămân, din această perspectivă, cele mai periculoase locuri pentru sănătatea publică, din cauza distanței reduse față de ceilalți și din cauza tăvilor de screening pentru obiecte, atinse de mulți călători.

De asemenea, va trebui limitată cantitatea de obiecte din bagaje. Se va reduce astfel și timpul de așteptare la îmbarcare, iar pasagerii nu se mai pun în pericol așteptându-și bagajul la destinație. Totuși, nu au fost impuse deocamdată restricții în această privință.

Autoritatea Aeronautică Civilă din China a impus pentru zborurile internaționale reguli menite să prevină importul de noi cazuri și, implicit, o creștere a bilanțului de îmbolnăviri. Regulile sunt privite drept ghid la nivel internațional, dar nu există un acord general în această privință.

Potrivit autorităților chineze, toaletele din aeronave trebuie să fie curățate după ce au fost folosite de 10 ori. Companiile nu au voie să vândă ultimele 3 rânduri de scaune în avioanele care efectuează zboruri internaționale. Cele 3 rânduri sunt considerate “zonă de carantină” în caz de urgență. De asemenea, toaleta de pe partea dreaptă spate va fi folosită doar de cei plasați în carantină. Un însoțitor de zbor desemnat va avea în grijă pasagerul plasat în zona de carantină și nu va mai avea contact apropiat cu ceilalți membri ai echipajului.

La sosire, pot fi impuse măsuri pentru a împiedica obișnuitele aglomerări create pe culoar de pasagerii nerăbdători să coboare. Iar în aeroport, să nu vă așteptați să fiți întâmpinați de cei dragi, cărora, cel mai probabil, li se va interzice accesul, avertizează consultanții în turism.

În privința curățeniei în aeronave, nu există deocamdată reguli obligatorii la nivel internațional. Se stimează că, dacă vor fi angajate firme specializate care să curețe după fiecare zbor, acest cost suplimentar se va regăsi în prețul biletelor. De altfel, pasagerii ar putea plăti de acum înainte inclusiv pentru capacitatea redusă de zbor impusă de restricțiile descrise mai sus.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CORONAVIRUS
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 10°C 13°C
IASI 8°C 12°C
CLUJ 5°C 9°C
CONSTANTA 10°C 13°C
CRAIOVA 11°C 11°C
BRASOV 5°C 9°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI