Reguli noi pentru transportatori şi bunuri de larg consum mai scumpe

31 ianuarie 2022, 18:36

Managerii firmelor de transport au făcut calcule şi dau ca sigură scumpirea serviciilor de livrare a mărfurilor. Impactul s-ar putea resimţi inclusiv la raft, prin preţuri mai mari la produsele de bază.

Din 2 februarie, în Uniunea Europeană, se aplică reguli noi privind detaşarea lucrătorilor.

Conform managerilor, şoferii trebuie plătiţi cât sunt în cursă cu salariul minim din ţara în care îşi desfăşoară activitatea. În plus, camioanele vor reveni în ţară la fiecare 8 săptămâni. Cele mai afectate sunt companiile din Estul Europei care domină piaţa europeană a serviciilor de transport.

Aproximativ 60.000 de TIR-uri româneşti fac transport internaţional, adică aproape o treime din total.

În prezent suntem pe locul trei în Uniunea Europeană la numărul livrărilor pe care TIR-uri româneşti le fac în interiorul altor state sau dintr-o ţară străină într-alta. Din cei peste 250.000 de şoferi profesionişti, peste o treime lucrează în transportul internaţional.

Părerile şoferilor sunt împărţite. Ar câştiga mai mult în cursele externe. Dar vor fi obligaţi să revină mai des în ţară.

În ianuarie, Guvernul României a sesizat Curtea de Justiţie a Uniunii Europene pentru a cere suspendarea obligaţia întoarcerii camioanelor în termen de opt săptămâni de la plecare. Şi alte state din Europa de Est au cerut autorităţilor europene să renunţe la noua regulă.

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite