Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Reglementări pentru transportul alternativ. Șoferii Uber, Bolt și Clever vor avea nevoie de mai multe autorizații

Transportul alternativ ar putea intra în legalitate în următoarele săptămâni. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică draftul documentului negociat cu reprezentanţii companiilor care folosesc aplicaţii digitale pentru transportul de persoane. Niciun şofer fără autorizaţie de transport nu va putea să lucreze pentru companiile mari de transport alternativ. iar cei care sunt prinşi vor plăti amenzi usturătoare.

24 Mai 2019, 21:28 (actualizat 24 Mai 2019, 21:56) |
Reglementări pentru transportul alternativ
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Au fost mai multe întâlniri la Ministerul Transporturilor cu reprezentanții celor mai mari companii care oferă servicii de ride-sharing, însă cu greu s-a ajuns la un compromis. După ce taximetriștii s-au plâns ca ei platesc prea multe taxe, autoritatile au pus pe hârtie sumele pe care urmează să le plăteasca operatorii care folosesc aplicațiile de transport. 50 de mii de lei pe an ar urma să plăteasca firmele, iar șoferii vor plăti doar pentru autorizația de transport 300 de lei, la care se adaugă alte costuri.

Condițiile sunt mai stricte pentru șoferi și firme. Operatorii care detin aplicațiile trebuie să aibă o sucursală în România, iar șoferii trebuie să aibă minimum 21 de ani și o vechime a permisului de cel puțin 2 ani. În plus, ca să lucreze în sistemul ride-sharing, șoferii nu trebuie să fi avut permisul suspendat în ultimul an pentru consum de alcool sau droguri și nici să fi  avut accidente cu victime.

Până când legea va intra în vigoare, singurii care suferă sunt clienții.

Draftul documentului aflat în dezbatere publică aduce și amenzi pentru companii care pot ajunge la 100 de mii de lei dacă nu dețin autorizația de transport alternativ. Iar șoferii pot fi sancționați cu 9 mii de lei dacă folosesc o altă mașină decât cea autorizată de platforma digitală sau dacă nu au autorizație de transport.

Reprezentanții companiilor de taxi nu au dorit să comenteze documentul convenit de minister.

Doar Centrul pentru politici Durabile Ecopolis a transmis o scrisoare ministerului Transporturilor prin care cere ca șoferii de transport alternativ să nu folosească mașini euro 3 și euro 4: "Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis solicită Ministerului Transportului să introducă în proiectul OUG pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing interzicerea folosirii autoturismelor sub Euro5 pentru transportul autorizat al persoanelor, ținând cont că Bucureștiul este cel mai poluat oraș din România."

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 31°C 33°C
IASI 32°C 32°C
CLUJ 31°C 31°C
CONSTANTA 27°C 29°C
CRAIOVA 30°C 32°C
BRASOV 29°C 30°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Iunie 2019, 19:18
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 24-06-2019
Deschidere: 8746.18
Maxim: 8757.98
Mimim: 8625.92
Variatie: -1.38%
TLV
2.37
0.63%
FP
1.05
3.32%
SNG
31.85
0.78%
BRD
12.46
0.32%
TGN
350.00
5.01%
EL
11.30
0.44%
SNP
0.39
2.9%
WINE
23.80
0.84%
M
32.50
4.41%
DIGI
29.10
2.08%
ARHIVĂ ȘTIRI